دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1398 - 18:20
بغلانی‌پور در گفتگو با آنا:

نفرات شایسته‌ای برای جایگزینی نسل کنونی کاراته وجود دارند

سرمربی تیم ملی کاتا دختران گفت: اگر نفرات جوان‌تر به مسابقات کاراته‌وان اعزام شوند، در این مسابقات صاحب تجربه شده و می‌توانند در مسابقات بزرگ بدرخشند.
کد خبر : 370843
KATA.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فاطمه بغلانی‌پور در گفتگو با آنا درباره انتصاب خود به سمت مربیگری تیم ملی کاتا دختران اظهار کرد: پیش از این نیز در کادر فنی تیم ملی حضور داشتم و چندین سال است که حداقل سه نفر از کاراته‌کاهای تیم ملی از شاگردان من هستند. امسال هم 6 نفر از ملی‌پوشان از شاگردان من هستند.


وی افزود: در رده‌های پایه نیز چنین شرایطی وجود دارد. مثلاً در بخش نوجوانان تمام نفراتی که رنکینگ یک وزن‌های خود را داشتند از شاگردان من بودند. بااین‌حال سال گذشته از کادر فنی کنار گذاشته شدم و دلیل این امر را خودم هم نفهمیدم. در کاراته خیلی وقت‌ها اتفاق می‌افتد که یک مربی یک بازیکن را می‌سازد اما کمی بعد آن مربی کنار گذاشته می‌شود و حاصل زحمات او به مربی دیگری می‌رسد.


بغلانی‌پور درباره مسابقات پیش روی کاراته‌کاها در سال جدید اذعان کرد: مهم‌ترین مسابقاتی که در سال 2019 برگزار می‌شود، رقابت‌های آسیایی مالزی است. در سال گذشته مسابقات کشوری برگزار شد و مرحله بعد نفرات برگزیده به اردوی تیم ملی دعوت شدند. این نفرات شامل مقام‌های اول تا چهارم هر وزن بودند و من خودم شخصاً دوست داشتم که دو نفر برتر هر وزن نیز با هم رقابت کنند اما خواست فدراسیون چیز دیگری بود.


سرمربی تیم ملی کاتا دختران درباره بالا رفتن سن نفرات برتر کاراته ایران در سال‌های اخیر و دشواری‌های نسل آینده کاراته در جانشینی آنها گفت: البته در حال حاضر نفرات شایسته‌ای در رده امید حضور دارند. ضمن اینکه نفراتی چون رزیتا علیپور، طراوت خاکسار، سارا بهمنیار و فاطمه چالاکی تجربه کافی برای درخشش در مسابقات را به‌ دست آورده‌اند و این نفرات و دیگر نفرات شایسته می‌توانند در مسابقات معتبر نتایج قابل قبولی به‌ دست آورند. اگر نفرات جوان‌تر به مسابقات کاراته‌وان اعزام شوند، در این مسابقات صاحب تجربه شده و می‌توانیم از آنها نیز به‌عنوان جایگزین چهره‌های معروف و شناخته شده استفاده کنیم.


انتهای پیام/4051/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته