دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 16:51

افتتاح نخستین مرکز رشد فناوری‌های هوشمند و فکری کشور در نیشابور

نخستین مرکز رشد فناوری‌های نرم، مجازی، هوشمند و فکری کشور در حاشیه سومین مسابقات کشوری رباتیک خیام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور افتتاح شد.
کد خبر : 37084

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس کمیته پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح نخستین مرکز رشد فناوری‌های هوشمند و فکری کشور در نیشابور اظهار کرد: این مرکز در فضایی بالغ‌ بر 600 مترمربع و در ساختمان فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در شش هسته قرار دارد.


علی‌رضا مهرآذین گفت: هسته‌های نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، نانو، مواد، مکانیک و هوشمندسازی در فاز اول در این مرکز فعالیت خود را آغاز کردند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور خاطرنشان کرد: این مرکز قبل از افتتاح رسمی، جشنواره خلاقیت و ایده‌های برتر را در رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی برگزار کرد که در این جشنواره تعداد 34 ایده از سوی 11 نفر از اعضای هیات‌ علمی دانشگاه داوری شد و در نهایت 14 ایده برای اجرای اولیه در این مرکز انتخاب شد.


وی افزود: فعالیت عمومی بعدی این مرکز استارت آپ ویکند SVIS خواهد بود که در 27 الی 29 آبان و با حضور 10 تیم و 150 نفر در زمینه‌های فناوری اطلاعات، نرم‌افزار و کارآفرینی خواهد بود.


معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور نیز گفت: به دلیل برخی عقب‌ماندگی‌ها در برخی زمینه‌های علمی تعدادی از دانشمندان ما وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند، این اتفاق در کنار آسیب‌هایی که داشته است، این امکان را فراهم کرده که با بازگشت آن‌ها علوم بسیار جدید وارد کشور شود.


غلامحسین مظفری خاطرنشان کرد: در شرق کشور ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که نیشابور با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی جایگاه ویژه‌ای دارد و ما نیز آمادگی اجرای طرح‌ها با رویکرد بلندمدت در شهرستان را داریم.


مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز گفت: اسم نیشابور با برگزاری مسابقات خیام در بین دانشگاه‌های کشور پیچیده است و این رویداد علمی در بین دو مسابقه برتر دانشگاه آزاد قرار دارد.


دکتر داود ثمری افزود: این مرکز رشد نمونه برتر در بین کشور خواهد بود و ما نیز در نخستین برنامه این مرکز تلاش خواهیم کرد استارتاپ ویکند SVIS این دانشگاه را در تقویم جهانی ثبت کنیم.


وی تصریح کرد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور با مدیریت شهرستان می‌توان اثرات زیادی در کشور به‌ جا گذاشت که نمونه این همکاری را در عضویت مسابقات کشوری رباتیک خیام در کنسرسیوم رباتیک شاهد هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته