دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1398 - 14:42
در کشاکش مناقشه هند و پاکستان؛

آمریکا فروش بالگردهای نظامی به هند را تصویب کرد

آمریکا برای تقویت توان نظامی هند، فروش 24 فروند بالگرد با قابلیت انجام مأموریت‌های مختلف به ارزش 2.6 میلیارد دلار را در دستور کار خود قرار داد.
کد خبر : 370766
11.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، کاخ سفید برای تقویت توان نظامی هند در برابر زیردریایی‌ها و کشتی‌های دشمن، فروش 24 فروند بالگرد «سی هاوک ام اچ- 60 آر» را به تصویب رساند.


آژانس همکاری امنیتی آمریکا اعلام کرد که مجوزهای لازم برای فروش این تعداد بالگرد به ارزش 2.6 میلیارد دلار به هند صادرشده و این تصمیم به اطلاع کنگره نیز رسیده است.


به گفته این آژانس، بالگردهای مدنظر قابلیت انجام مأموریت‌های ثانویه ازجمله جستجو، نجات و رله ارتباطات مخابراتی را نیز دارند.


بر اساس این گزارش، این بالگردها به‌منظور تقویت قدرت بازدارندگی هند در مقابل تهدیدات منطقه‌ای و افزایش توان دفاعی این کشور به کار گرفته خواهند شد و آمریکا مدعی است که توازن نظامی در منطقه را بر هم نمی‌زند.


این قرارداد در حالی به تصویب نهادهای نظامی آمریکا رسیده است که هند و پاکستان – دو کشور هسته‌ای منطقه – از 25 بهمن 97 (14 فوریه) در مناطق مرزی با یکدیگر درگیر شده‌اند؛ درگیری‌هایی که به کشته شدن 40 نظامی هندی و سقوط چند هواپیمای نظامی منجر شده است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته