دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1398 - 14:21
با توهم محو آرمان قدس شریف؛

آمریکا در سالروز اشغال فلسطین از معامله قرن رونمایی می‌کند

یک منبع دیپلماتیک عربی اعلام کرد که دولت آمریکا در نظر دارد در ماه می (اردیبهشت) همزمان با سالروز اشغال فلسطین از طرح خود موسوم به معامله قرن رونمایی کند.
کد خبر : 370551
11.jpg

به گزارش حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یک منبع دیپلمات عرب اعلام کرد که دولت ترامپ در حال انجام مراحل نهایی قبل از رونمایی از معامله قرن است که هم‌اکنون برخی بندهای آن به اجرا درآمده است و دیگر بندهای آن نیز به‌زودی مشخص خواهد شد که بارزترین آن‌ها وعده کمک چند میلیارد دلاری به فلسطینیان در صورت پذیرش این طرح است.


وی تصریح کرد که سران کشورهای عربی ازجمله عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و محمد ششم پادشاه مراکش مخالف معامله قرن هستند و به واشنگتن هشدار داده‌اند که چنین طرحی می‌تواند در منطقه آتش به پا کند و بحران دیگری را به وجود بیاورد.


«سیفر بلوزکر» نویسنده صهیونیستی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اسفند سال گذشته در مقاله‌ای اذعان کرده بود که معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد.


بلوزکر تصریح کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نهایتاً پنج درصد از آنچه را که وعده داده، عملی خواهد کرد.


وی در همین راستا به برخی اقدامات و وعده‌های ترامپ اشاره کرد که هیچ‌کدام عملی نشده است، ازجمله ساخت دیوار در مرز با مکزیک، خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، لغو توافقنامه تجاری با کانادا و اتحادیه اروپا و غیره.


بلوزکر اظهار داشت که معامله قرن نیز سرنوشتی مشابه خواهد داشت و این طرح از سال گذشته قرار است ارائه شود اما هر بار به بهانه‌ای به تعویق می‌افتد.دولت آمریکا تاکنون بارها تاریخ‌هایی را برای رونمایی از طرح صلح خود اعلام کرده اما هر بار به دلایلی آن را به تعویق انداخته و تاکنون نتوانسته از معامله قرن رونمایی کند که شاید مخالفت گسترده و قاطع فلسطینیان با این طرح، یکی از دلایل آن باشد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته