دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 فروردين 1398 - 11:52
وظیفه در گفتگو با آنا:

امشب بارندگی‌های سیل‌آسا در کشور خاتمه می‌یابد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امشب بارندگی‌های سیل‌آسا در کشور خاتمه می‌یابد.
کد خبر : 370514
1462878652323_asia-floods-rain-general-th3.jpg

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص ادامه روند بارندگی‌ها گفت: این سامانه باران زا  امشب از کشور خارج می‌شود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به خسارت‌های زیادی که این سامانه در استان‌های غربی و جنوبی به‌جای گذاشت ادامه داد: در استان همدان، لرستان و خوزستان آب به خانه‌ها در مناطق روستایی و شهری نفوذ پیداکرده است و خسارت‌های زیادی به‌جا گذاشته است اما انتظار می‌رود این سامانه امشب از کشور خارج شود


وی با تأکید بر اینکه بارندگی‌ها در چند روز آینده ادامه دارد اما شدت آن زیاد شد خاطرنشان کرد: در استان‌های زنجان، همدان و تهران مسیرها سیلابی است و باید مردم هوشیار باشند.


وظیفه اضافه کرد: دامنه‌های جنوبی البرز نیز امروز شاهد بارندگی‌های قابل‌ملاحظه‌ای خواهد بود.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: این سامانه در حال گذر است اما بااین‌وجود امروز وزش باد شدید را در مرکز کشور شاهد خواهیم بود.


وی با تأکید بر این‌که وزش باد بسیار قدرتمند از مردم خواست از رفت‌وآمدهای غیرضروری در فواصل شهرها در مرکز کشور خودداری کنند.


وظیفه خبر داد که در شرق گیلان و غرب مازندران نیز امروز شاهد باران‌های شدید خواهیم بود و احتمال سیلاب در این محدوده نیز وجود دارد


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تصریح کرد: به دلیل وزش بادهای شدید در مناطق مرکزی از رانندگان خودروهای سنگین تقاضا داریم که جوانب احتیاط را رعایت کند زیرا این بادها درصورتی‌که سرعت خودرو بالا باشد می‌تواند باعث چپ کردن و انحراف خودرو شود از سوی دیگر هر یک از خودروهای سنگین می‌توان است گردوخاک ترافیکی جاده را افزایش دهد این موضوع خسارت‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته