دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1398 - 14:32
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

70 درصد مدارس استان قم میزبان مهمانان نوروزی شدند

مدیرکل آموزش وپرورش استان قم گفت: 70 درصد مدارس استان قم میزبان مهمانان نوروزی شدند.
کد خبر : 370417
ba resa000803.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش و پرورش، حمیدرضا شیخ الاسلام اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر قم که مرکز ثقل مسافرت‌های نوروزی است تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا میزبان شایسته‌ای برای مهمانان فرهنگی باشیم.


وی افزود: تجهیزات خوبی از جمله سالن‌های پذیرایی، خانه‌های معلم و مدارس تجهیز شده‌ای  را برای رفاه حال فرهنگیان در ایام نوروز مهیا کردیم.


شیخ الاسلام تصریح کرد: پیش بینی می‌شود افزایش مسافر را نسبت به سال‌های قبل شاهد باشیم، لذا با تشکیل ستادهای اسکان، تهیه کروکی مدارس به صورت نرم‌افزار، مدیریت کیفیت غذاها در خانه‌های معلم، کنترل قیمت آنچه که مورد نیاز فرهنگیان است و .... سعی در ایجاد سهولت برای زائران و مسافران نموده‌ایم.


وی خاطرنشان کرد: مدارس مهیا شده برای پذیرایی از مهمانان نوروزی به سه سطح الف، ب و جیم تقسیم می‌شود، در مدارس الف تمام امکانات  مورد نیاز از جمله یخچال، فرش، تخت خواب، تلویزیون و...در آن قرار دارد.


مدیرکل آموزش وپرورش استان قم از افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش خانه‌های معلم شهر قم خبر داد و افزود: ثبت نام در ستاد اسکان به صورت اینترنتی انجام می‌شود اما به صورت حضوری نیز می‌توانند  مکان مورد نیاز  را رزرو کنند.


شیخ الاسلام وجود حرم حضرت معصومه (س) را مهمترین عامل جذب مسافران به قم برشمرد و افزود: علاوه بر وجود دومین حرم اهل بیت (ع) و مسجد مقدس جمکران، جاذبه‌های دیگری از جمله؛ خلیجستان، روستای کهک، بازارچه فرش، قدمگاه خضر نبی (ع)  و وجود بسیاری از علما و مراجع عظام و... باعث جذب گردشگران به این شهر شده است.


وی اظهار کرد: 5هزارمدرسه پذیرای مهمانان نوروزی هستند، این تعداد مدرسه،70 درصد کل مدارس استان را تشکیل می‌دهند.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته