دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 15:05

دیدار شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با مدیر کل صداوسیما

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور در صدا و سیمای مرکز استان با دکتر احمد پهلوانیان دیدار کردند. مدیرکل صدا و سیما مرکز یزد گفت: برگزاری چنین جلسه‌ای می‌تواند ارتباط صدا و سیما و دانشگاه آزاد اسلامی یزد را تقویت کند.
کد خبر : 37039

به گزارش خبرنگار آنا، پهلوانیان از حضور معلم‌گونه استادان دانشگاه در صدا و سیما تشکر کرد و گفت: تشکیل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد اقدام مبارکی است و در اکثر موارد جریانات سیاسی و علمی در همین حلقه‌های اساتید و دانشجویان پا گرفته است و اخیراً حرکت‌های خوبی در تعامل با دانشگاه‌های یزد صورت گرفته است؛ از جمله جلسات متقابل دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما و پشتیبانی علمی این نهاد از مباحث پزشکی رسانه. این جلسه می‌تواند شروع همکاری تنگاتنگ بیشتر با دانشگاه آزاد اسلامی یزد باشد.


رئیس صدا و سیمای مرکز یزد، نیاز رسانه و دانشگاه را متقابل دانست و گفت: بخشی از مرجعیت رسانه به منابع کارشناسی برمی‌گردد و باید در حوزه و دانشگاه تعریف شود و دانشگاه نیز برای معرفی ایده‌ها، اندیشه‌ها و نتایج علمی و توسعه دانش و فناوری خود به رسانه نیاز دارد و این یک نیاز دو طرفه است.


پهلوانیان با توجه به هدف تشکل انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد که اصلاح‌طلبی در چارچوب اصول را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، گفت: در تمامی موارد باید به فکر مصلحت و نیاز مردم بود.








رئیس صدا و سیما مرکز یزد، نیاز رسانه و دانشگاه را متقابل دانست و گفت: بخشی از مرجعیت رسانه به منابع کارشناسی برمی‌گردد و باید در حوزه و دانشگاه تعریف شود و دانشگاه نیز برای معرفی ایده‌ها، اندیشه‌ها و نتایج علمی و توسعه دانش و فناوری خود به رسانه نیاز دارد و این یک نیاز دو طرفه است

در این دیدار صمیمی، دکتر حمیدرضا شرافت دبیر انجمن اسلامی اساتید واحد یزد با معرفی اعضاء شورای مرکزی و اهداف و دستاوردهای این انجمن اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری سعی داریم سیاسی باشیم ولی سیاسی بازی و سیاسی کاری نکنیم و به دنبال تحقق اصلاحات مبتنی بر اصول هستیم.


وی با توجه به سلسله دیدارهای این شورا با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، معاون سیاسی امنیتی استانداری، دیدار با مدیر کل صدا و سیما را فرصتی مغتنم برشمرد.


اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید واحد یزد هم در صحبت‌های خود بیان کردند که صدا و سیما در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و آموزشی و به زبان خودش که اغلب هنر است، فعال بوده و دانشگاه نیز محل تربیت افراد خاص و موثر جامعه است که می‌تواند این دو نهاد نقطه اشتراکات زیادی با هم داشته باشند.


ایشان بر همکاری و ارتباط این دو نهاد بویژه در شرایط خاص و پیچیده کنونی جهان برای حفظ و تقویت نظام اسلامی را تأکید و خواستار استفاده صدا سیما یزد از پتانسیل‌ها و مزیت‌های نسبی چشمگیر در دانشگاه آزاد اسلامی یزد شدند و بیان کردند: رسالت صدا و سیما با رسالت دانشگاه نقاط مشترک زیادی دارد.


در این دیدار حجت‌الاسلام کشفی قائم مقام صدا و سیما و جعفری معاون خبر صدا و سیما مرکز یزد نیز حضور داشتند.


در پایان،معرفی نمایندگان صدا و سیما به عنوان نماینده رسانه برای جلسات کارگروه‌های انجمن، برگزاری جلسات دوجانبه با موضوعات مشترک و مرتبط، ایجاد ارتباط بیشتر رسانه ملی و دانشگاه بویژه در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، ایراد سخنرانی در دانشگاه توسط کارشناسان و مدیر کل صدا و سیما، مشاوره انجمن به رسانه ملی برای شناسایی و انتخاب کارشناسان حوزه‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی دو جانبه به تصویب رسید.


در این دیدار دکتر سید احمد طباطبایی، غلامعلی مدیح، دکتر سعید پیروزبخت از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد به همراه دبیر انجمن حضور داشتند و از مسئولان صدا و سیما برای برگزاری جلسه‌ای مشابه در دانشگاه دعوت به عمل آوردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب