دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خودروسازان هم کمپین درست کردند + تصاویر

گرچه فعالان کمپین تحریم خودروی داخلی دست از کار نکشیده و به تبلیغ علیه خودروسازان مشغول‌اند، خودروسازان هم بیکار ننشسته‌اند و تبلیغاتی را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده‌اند.
کد خبر : 37036

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، این روزها خودروسازان برای این که کمپین تحریم خودروهای داخلی را بی اثر کنند،‌ در شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که نشان می‌دهد افزایش قیمت خودروهای داخلی نه تنها بی‌ضابطه نبوده بلکه از سایر کالاها کمتر هم بوده است.


در یکی از عکس‌های منتشر شده طرفداران خودروسازان داخلی، قیمت پراید با سکه بهار آزادی طی دو سال 1374 و 1394 مقایسه شده است.


بنا بر این ادعا، در سال 74 که قیمت هر سکه بهار آزادی 44 هزار تومان بود، می‌شد با فروش 118 سکه یک پراید صفر کیلومتر با قیمت 5 میلیون و 200 هزار تومان خرید.


این در حالی است که در سال 1394 قیمت پراید 20 میلیون تومان است و با در نظر گرفتن قیمت 950 هزار تومان برای هر سکه فقط باید 21 سکه بهار آزادی خرج کرد.



در جای دیگری، داستانی در حمایت از خودروسازان نوشته شده است. در این داستان آمده است: داشتم روزنامه میخواندم پسرم 9 ساله‌ام گفت: پدر حوصله‌ام سر رفته بیا با هم بازی کنیم. من که واقعا اصلا حوصله بازی کردن نداشتم فورا یک قسمت از روزنامه را که نقشه دنیا بود تکه تکه کردم و گفتم: پسرم فرض کن این پازل است! درستش کن.


چند دقیقه بعد پسرم با شور و شوق بچگی فریاد زد: پدر درست شد، درست شد.


باتعجب نگاهی به کاغذهای تکه شده انداختم و پرسیدم: پسرم، تو که نقشه دنیا را بلد نبودی. چطور به این سرعت درستش کردی؟


پسرم گفت: کاغذها را برعکس کردم و تیتر پشت روزنامه که نوشته شده بود «حمایت از صنعت ایرانی، خلاقیت در چرخه تولید ملی» را کنار هم گذاشتم.




در تصویر دیگری، مقایسه میان شاخص کل بهای خدمات و کالاهای مصرفی طی سال‌های 86 تا 92 با رسم نمودار انجام شده است که نشان می‌دهد اتوموبیل پراید در پایین‌ترین نقطه رشد قیمتی قرار گرفته است.



همچنین نمودار دیگری نشان می‌دهد که شاخص افزایش قیمت همه خودروهای سواری در سالهای 84 تا 92 کمتر از شاخص کل بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب