دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 15:07
برای نخستین بار در استان مازندران صورت می‌گیرد

پذیرش دانشجو در رشته شیمی دارویی مقطع کارشناسی واحد قائم‌شهر

مدیر گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر گفت: این واحد دانشگاهی در مهر سال جاری و سال تحصیلی 94-95 برای نخستین بار در استان مازندران در مقطع کارشناسی و در رشته شیمی دارویی دانشجو می‌پذیرد که متقاضیان باید برای ثبت‌نام بدون آزمون به سایت www.azmoon.org مراجعه کنند.
کد خبر : 37032

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، داریوش زارعی اظهار کرد: رشته شیمی دارویی یا (شیمی مواد درمانی - شیمی ترکیبات دارویی) درباره کشف، تکوین، شناسایی و تفسیر روش اثر ترکیبات فعال زیستی در سطح مولکولی بحث می­‌کند و تاکید آن بر روی داروها است.


زارعی گفت: شیمی دارویی علاوه بر این در ارتباط با مطالعه، شناسایی و سنتز محصولات متابولیکی داروها و ترکیبات وابسته نیز هست.


مدیرگروه شیمی واحد قائم‌شهر، برای رفع کمبودها و تأمین نیروی انسانی ماهر برای دانشگاه‌­ها و صنایع دارویی، گسترش رشته شیمی دارویی را امری ضروری دانست.


وی گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته شیمی دارویی می‌­تواند منجر به تولید مواد اولیه داروئی، طراحی دارو، کنترل دارو، تعیین ساختمان و سنتز مواد مؤثره گیاهی و مواد جدا شده از میکروارگانیسم‌ها و به طور کلی تأمین نیازهای شرکت‌های داروسازی در کشور و به عبارت بهتر توسعه صنایع داروسازی کشور شود.


زارعی تصریح کرد: استان مازندران با دارا بودن صنایع داروسازی نظیر شرکت داروسازی ارس بازار آمل، آنتی بیوتیک‌سازی ساری و ... پتانسیل بالایی در بکارگیری متخصصین شیمی دارویی دارد.


مدیر گروه شیمی واحد قائم‌شهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به دلیل برخورداری از امکانات آزمایشگاهی مجهز و تجهیزات دستگاهی پیشرفته و همچنین بهره­‌مندی از نیروهای متخصص، 15 نفر کادر هیات علمی استادیار به بالا در گروه شیمی 4 استادیار در گرایش شیمی تجزیه، 4 استادیار در گرایش شیمی فیزیک، یک استادیار در گرایش شیمی معدنی و تعداد 6 نفر عضو هیات علمی گروه شیمی آلی یک استاد، 4 دانشیار و یک استادیار)، به کارگیری از استادان توانمند در دیگر گروه­‌های علمی فعال در این واحد دانشگاهی نظیر زیست‌شناسی،.... و همچنین فعال بودن این واحد دانشگاهی در رشته­‌های کارشناسی ارشد رشته فیتوشیمی و شیمی آلی با رویکرد جداسازی، خالص‌­سازی و سنتز ترکیبات دارویی از دیگر دلایل استعداد این واحد برای تربیت دانشجوی کارشناسی شیمی دارویی و تربیت نیروی متخصص برای پیشبرد اهداف شرکت‌های داروسازی فعال در این استان و همچنین استان‌های همجوار از جمله تهران است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته