دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1398 - 12:11
سردار معروفی:

بخشی از جاده‌های آق‌قلا قطع نمی‌شد تمام شهر زیر آب می‌رفت

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به اینکه مردم 17 نقطه از جاده آق‌قلا به بندرترکمن را قطع کردند، گفت: اگر این کار نمی‌شد تمام شهر زیر آب می‌رفت.
کد خبر : 370295
2275576.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار حسین معروفی در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت سیل در استان گلستان، اظهار کرد: سپاه وظیفه قانونی برای پاسداری از کشور دارد و ما باید از انقلاب دفاع کنیم و  مردم هم بخشی از این انقلاب هستند.


وی با بیان اینکه سپاه از همان ابتدا بحران سیلاب آتش به اختیار وارد صحنه شد، افزود: تمام فعالیت‌های دیگر سپاه استان گلستان تعطیل و تنها شروع به امدادرسانی به مردم استان کردیم.


فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به اینکه همه ارکان سپاه اعم از نیروی هوایی، زمینی و دریایی برای کمک به مردم استان گلستان بسیج شده‌اند، اضافه کرد: سپاه بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را افتتاح کرده و نیروی دریایی هم سه بیمارستان در سیمین‌شهر افتتاح می‌کند و در گمیشان هم بیمارستان خواهیم زد.


معروفی با تأکید بر اینکه سپاه در کنار ارتش مشغول فعالیت بزرگی است، گفت: ارتباط جاده بین شهر گمیشان با بندرترکمن قطع است.


وی با بیان اینکه مردم 17 نقطه ارتباطی بین دو شهر گمیشان با آق‌قلا را قطع کردند که در آن زمان کار بدی نبود، عنوان کرد: اگر برخی از نقاط جاده قطع نمی‌شد، کل شهر آق‌قلا زیر آب می‌رفت.


فرمانده سپاه استان گلستان با تأکید بر اینکه هفت سپاه استانی از سراسر کشور به ما کمک می‌کنند، ادامه داد: بالای 100 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی از قرارگاه خاتم‌الانبیا(ع) سپاه در شهرها مشغول به‌کار است و داریم و درصدد هستیم آب را جهت‌دهی کنیم.


وی افزود: اولویت اصلی لایروبی گرگان‌رود برای خروج آب از شهرهاست، ولی به دلیل حجم آب هر چه خارج می‌شود، آب دیگری وارد شهر می‌شود و قطع جاده برای کاهش حجم سیلاب است.


انتهای پیام/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته