دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 14:48

«برافراشتن پرچم فلسطین در سازمان ملل» هفته آینده به رای گذاشته می‌شود

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت مجمع عمومی این نهاد دهم سپتامبر درباره برافراشتن پرچم فلسطین در مقابل ساختمان سازمان ملل در نیویورک رأی‌گیری می‌کند.
کد خبر : 37019

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «الشروق»، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل پیش‌بینی کرد که این طرح پیشنهادی بتواند اکثریت آرا را کسب کند و تصویب شود.


براساس این گزارش، وی در مقابل روزنامه‌نگاران گفت: این اقدام، نمادین است اما گامی دیگر برای تقویت پایه‌های فلسطین در صحنه بین‌المللی و حمایت از استقلال آن است.


در همین راستا رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است که اعضای مجمع عمومی این سازمان با درخواست برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز سازمان ملل در نیویورک موافقت کنند.


«ویتالی چورکین» سفیر روسیه که کشورش از روز سه‌شنبه گذشته ریاست دوره‌ای شورای امنیت را عهده‌دار شده است، گفت: ما امیدواریم پیش‌نویس درخواست برافراشتن پرچم فلسطین با رای همه اعضا تصویب شود.


مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در گزارشی نوشته بود که هفته گذشته چند کشور عربی با ارائه پیش‌نویسی خواهان برافراشتن پرچم فلسطین و واتیکان در کنار پرچم ۱۹۳ کشور دیگر در سازمان ملل متحد شدند.




انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته