دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1398 - 11:50
مدیرکل جمعیت هلال‌احمر لرستان:

بسته شدن راه‌های روستایی امدادرسانی در لرستان را دشوار کرده است

مدیرکل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: بسته شدن راه‌های روستایی امدادرسانی را سخت کرده است که فقط در الیگودرز ۲۵۶ روستا راه ارتباطی ندارند.
کد خبر : 370187
5160912_6.jpg

صارم رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: وضعیت استان لرستان و شهرستان‌های این محدوده با وجود سیل‌های اخیر بسیار بحرانی است و در لرستان اگر شرایط بدتر از گلستان نباشد شرایط بهتری نیز وجود ندارد.


مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان ادامه داد: شهرستان‌های الیگودرز، پل‌دختر و خرم‌آباد از بارندگی‌های روزهای اخیر به‌شدت آسیب‌دیده‌اند اما بااین‌حال بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از فردا این بارندگی‌ها شدت بیشتری پیدا می‌کند و این ماجرا شرایط را در این شهرستان‌های این استان سخت‌تر می‌کند


وی افزود: شهرستان دلفان بیشترین آسیب را در این میان متحمل شده است زیرا در این منطقه علاوه برسیل رانش زمین را هم داشته‌ایم و در حال حاضر امدادرسانی ادامه دارد.


رضایی از سختی کار امدادگران در استان لرستان گفت: متأسفانه موضوعی که ما را به‌شدت نگران کرده بسته شدن راه‌های روستایی است در حال حاضر تنها در الیگودرز ۲۵۶ روستا راه ارتباطی ندارند و کمک‌رسانی از طریق بالگرد انجام می‌شود.


مدیرکل جمعیت هلال‌احمر لرستان خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته امکان پرواز با بالگرد وجود نداشت و امروز با بهتر شدن هوا موفق شدیم به برخی از روستاها غذا و لباس گرم برسانیم.


رضایی تصریح کرد: در شهرستان‌های خرم‌آباد، پل‌دختر، ازنا، الشتر، کوهدشت، دورود و الیگودرز به بیش از ۱۷۴ روستا امدادرسانی شده که ساکنان آن بالغ‌بر ۱۹۹۲ خانوار بوده است


وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر امدادرسانی‌ها ادامه دارد اظهار کرد: مهم‌ترین معضل در این منطقه از بین رفتن راه‌های ارتباطی است و این سبب شده که دسترسی به روستاها وجود نداشته باشد و این شرایط، کمک‌رسانی را مشکل می‌کند.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

برچسب ها: امداد رسانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته