دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 14:47

کشورهای عربی به کمیته چهارجانبه احیای مذاکرات سازش می‌پیوندند

کشورهای عربی قرار است در پایان ماه سپتامبر در نیویورک به کمیته چهارجانبه بپیوندند تا راه‌های احیای مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را بررسی کنند.
کد خبر : 37017

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی نوشت: اتحادیه اروپا بعد از نقش خود در دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، به این باور رسیده است طیف گسترده‌ای از کشورها می‌توانند به احیای مذاکرات سازش کمک کنند.


در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مصر، اردن، عربستان سعودی و رئیس اتحادیه عرب برای مذاکره در این‌باره به اعضای کمیته چهارجانبه متشکل از آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه می‌پیوندند.


«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست وزیران امورخارجه این نهاد در لوکزامبورگ گفت: امیدواریم از سرگیری این روند به پیشرفت‌هایی در این زمینه منجر شود و همین‌طور افق‌های سیاسی برای این مذاکرات را باز کند.


«موگرینی» معتقد است در نبود اقدام جدید واشنگتن به‌خاطر نزدیک شدن به پایان دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، شانس به‌کارگیری دیپلماسی اتحادیه اروپا وجود دارد.


به‌گفته یک مقام اتحادیه اروپا، کمیته چهارجانبه آخرین بار ماه مارس در مونیخ دیدار کردند که نخستین دیدار بعد از حدود یک سال به شمار می‌آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته