دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 13:01

فتاحی: انعکاس یک سویه نظرات منتقدان از رسانه ملی شیوه درستی نیست

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه «انعکاس یک سویه نظرات منتقدان از رسانه ملی شیوه درستی نیست»، گفت: حضور آقای زاکانی به تنهایی در برنامه نشست خبری که به بررسی برجام اختصاص داشت، با توجه به نزدیک بودن انتخابات، باعث ترجیح مسایل سیاسی به منافع ملی می‌شود.
کد خبر : 36994

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حذف حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره‌کننده، از برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به درخواست علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، اظهار کرد: دولت یازدهم، دولت انتقادپذیر و با خط مشی اعتدال است و ابایی از مورد نقد شدن قرار گرفتن ندارد، اما زمانی‌که یک برنامه تلویزیونی مربوط به بررسی توافق هسته‌ای پخش می‌شود، انتظار این است که نماینده‌ای از دولت هم در این برنامه حضور داشته باشد.


وی با بیان اینکه «دولت روحانی در دو سال گذشته ایران‌هراسی و اجماعی را که علیه ایران شکل گرفته بود، از بین برد»، گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان توانست در طول 22 ماه مذاکره سخت و فشرده با شش کشور قدرتمند جهان، افزون بر تثبیت حقوق هسته‌ای ملت ایران از منافع ملی نیز دفاع کند، اکنون باید موافقان و منتقدان توافق هسته‌ای با رعایت انصاف و حفظ وحدت و آرامش درونی کشور، نظر خود را اعلام کنند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در مورد برنامه گفت‌وگوی خبری این انتقاد متوجه صداوسیماست که چرا اجازه داد برنامه تلویزیونی که مربوط به بررسی برنامه جامع اقدام مشترک است، بدون حضور نماینده‌ای از وزارت امور خارجه پخش شود، اینکه فقط افکار و نظرهای منتقدان دولت از رسانه ملی منعکس شود، شیوه درستی نیست.


این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: به نظر بنده جایگاه ایران با توافق هسته‌ای تثبیت شد و اینکه برخی بخواهند در نزدیکی انتخابات از این توافق بهر‌برداری‌های سیاسی کنند، شایسته و به نفع منافع ملی ما نیست.


فتاحی خاطرنشان کرد: برخی نمایندگان در مجلس به بنده می‌گویند در موافقت با توافق چیزی نگویم و در توضیح دلیل مخالفت‌هایشان می‌گویند که می‌خواهیم آمریکا را بترسانیم. اما به نظر من شیوه درست این است که همه گروه‌های سیاسی داخلی باید همدیگر را درک کنیم و حفظ وحدت و منافع کشور را در نظر بگیریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب