دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پوربختیار در گفت‌وگو با آنا خبر داد

ارائه طرح تولید دستگاه تشخیص عمق خاک و ایجاد مرکز رشد واحد شوشتر به شورای پژوهشی استان خوزستان

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با بیان اینکه پیگیر مجوز طرح جامع گردشگری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای این واحد دانشگاهی هستیم، از ارائه طرح تولید دستگاه تشخیص عمق خاک و ایجاد مرکز رشد به شورای پژوهشی استان خوزستان خبر داد.
کد خبر : 36989

دکتر غفار پوربختیار در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: راه‌اندازی هتل گردشگری شوشتر، بهسازی آزمایشگاه، اجاره زمین ورزشی فوتبال و فوتسال، اجاره استخر از طریق عقد قرارداد با دستگاه‌ها و سازمان‌ها، پرورش شترمرغ، طرح تشخیص عمق خاک و استفاده بهینه و اجاره ساختمان‌های واحد با توجه به بلااستفاده بودن بعضی از بخش‌ها از فعالیت‌هایی است که این واحد برای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای انجام می‌دهد.


وی افزود: با توجه به اینکه در این واحد با کمبود دانشجو روبرو هستیم و برخی ساختمان‌های آن خالی و بلااستفاده مانده‌اند، طبیعی است که ساخت و سازی در این مورد نداشته باشیم و بیشتر رویکرد ما به سمت درآمدزایی صورت بگیرد.









در واحد شوشتر 27 رشته کارشناسی ارشد و 5 رشته دکترای تخصصی و یک رشته دکترای حرفه‌ای دامپزشکی دارد و 16 رشته کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در وزارت علوم درحال پیگیری است



این مسئول در ارتباط با کاهش هزینه‌ها از ادغام دو دانشکده در این واحد خبر داد و اظهار کرد: دو دانشکده علوم اجتماعی و انسانی و علوم آب و کشاورزی را به دلیل کاهش هزینه‌ها ادغام کردیم.


پوربختیار در مورد هتل گردشگری شوشتر به آنا گفت: با توجه به اینکه شهر شوشتر یک شهر تاریخی و توریستی است و گردشگران خارجی و ایرانی به این مناطق سفر می‌کنند،‌ دانشگاه تصمیم دارد مهمانسرا و استادسرای این واحد را به یک هتل سه ستاره تبدیل کرده تا همگان از آن استفاده و منبع درآمدی برای دانشگاه باشد.


وی اضافه کرد: با توجه به تاریخی بودن شوشتر و حضور گردشگران خارجی و ایرانی در این شهر نیاز به تورلیدر برای این شهر نیز هست که باید در این راستا با کمک استادان تاریخ و معماری برنامه‌ریزی کنیم، ‌البته پیگیری‌های لازم برای طرح جامع گردشگری را انجام داده‌ایم و منتظر مجوز از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم.



سرپرست واحد شوشتر، وضعیت پروژه‌های عمرانی در این واحد را یادآور شد و با بیان اینکه قبلا طراحی سایت پلان دانشگاه در زمین 40 هکتاری انجام شده است، اظهار کرد: پروژه ساختمان آموزشی – زمین ورزشی و استخر، زمینی برای پرورش شترمرغ، ساختمان آزمایشگاه از جمله ساخت و سازهایی است که در این واحد صورت می‌گیرد.


به گفته پوربختیار، یادمان شهدای گمنام و برگزاری همایش و جشنواره‌های مختلف فرهنگی از طرح‌های ماندگار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر تعداد دانشجویان این مرکز را 10هزار نفر عنوان و اظهار کرد: 70 رشته دانشگاهی در این مرکز علمی دائر است.


وی در مورد تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی به آنا گفت: در واحد شوشتر 27 رشته کارشناسی ارشد و 5 رشته دکترای تخصصی و یک رشته دکترای حرفه‌ای دامپزشکی دارد و 16 رشته کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در وزارت علوم درحال پیگیری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب