دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 فروردين 1398 - 12:02
استاندار تهران:

واحدهای صنفی کنار رودخانه‌های تهران تا 48 ساعت تعطیل است

استاندار تهران گفت:به دلیل امکان آب‌گرفتگی و طغیان در واحدهایی که در کنار رودخانه‌ها قرار دارند، مغازه‌ها و رستوران‌های حاشیه رودخانه‌ها تا 48 ساعت تعطیل شدند.
کد خبر : 369844
72820.jpg

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: بارندگی‌های ابتدای سال جدید همه استان‌های کشور را در برگرفته است.


استاندار تهران افزود: ما در 24 ساعت گذشته در تهران حدود 24 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که با تمهیداتی که پیش‌ از این اندیشیده شده بود، تمامی سدهای اطراف تهران مثل سد کرج، سد طالقان و سد لتیان در دو ماه گذشته تخلیه آب‌ شده‌اند تا این سیلاب‌ها و بارندگی‌ها باعث سرریز شدن آب از سدها نشود و این نگرانی را برطرف کنیم که سرریز آب از سمت سدها نداشته باشیم.


وی تصریح کرد: مشکل ما در قسمت میانی شمال تهران که شامل دربند و درکه و فرحزاد می‌شود بیشتر احساس می‌شود. زیرا در بالادست سد نداریم و به دلیل وجود رودخانه‌ها بلافاصله احتمال سرریز شدن آن‌ها وجود دارد.


استاندار تهران تأکید کرد: می‌توان گفت با یک رگبار 10 دقیقه‌ای شاهد سیل در این مناطق خواهیم بود. به همین دلیل در این مناطق تدابیری اندیشیده‌ایم تا بتوانیم مسیرهای انحرافی را ایجاد کنیم و با لایروبی مسیرها مانع از سرریز شدن آب شویم.


محسنی بندپی با اشاره به اینکه شهرداری و هلال‌احمر همراه ما هستند خاطرنشان کرد: گروه‌های جستجوگر و اورژانس نیز به‌صورت آماده‌باش در این مناطق حضور دارند. تجهیزات در پنج منطقه استان تهران استقرار پیداکرده و نهایتاً سرریزهایی که به مناطق جنوبی شهر و شهرهای غربی مانند ملارد، قدس، بهارستان و شهریار و رباط‌کریم می‌ریزد، با حوضچه‌هایی که از قبل تعبیه‌شده، مهار می‌شود تا بعداً از این حوضچه‌ها به‌عنوان سدهای طبیعی استفاده کنیم.


وی در خصوص تعطیلی واحدهای صنفی شمال تهران نیز گفت: به دلیل امکان آب‌گرفتگی و طغیان آب در مناطقی که در کنار رودخانه‌ها قرار دارند، از طریق اماکن دستور داده‌ایم که این مغازه‌ها و رستوران‌ها تا 48 ساعت تعطیل شوند تا خدای‌ نکرده با تلفات انسانی در این مناطق روبه‌رو نشویم. این تعطیلی‌ها تا پایان هشدارهای هواشناسی تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.


انتهای پیام/4122/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته