دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 12:27

پدر کودک سوری غرق شده پیشنهاد پناهندگی کانادا را رد کرد

پدر دو کودکی که غرق شدنشان به همراه مادرشان در مسیر ترکیه به یونان چند روز است که خبرساز شده است، پیشنهاد اعطای پناهندگی به‌وسیله دولت کانادا را رد کرد.
کد خبر : 36976

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد که «عبدالله کردی» پدر دو کودک سوری که انتشار تصویر جسد فرزند خردسالش «آیلان»، در ساحل دریای «بدروم» ترکیه توجه‌ها را به بحران پناه‌جویان جلب کرده است، گفت: می‌خواهم در سوریه و در کنار آرامگاه همسر و دو فرزندم بمانم.


بر اساس این گزارش، اعطای پناهندگی دولت کانادا در حالی مطرح شده است که این دولت پیشتر درخواست پناهندگی وی، همسر و دو فرزندش را رد کرده بود.


خواهر «عبدالله کردی» که ساکن «ونکوور» کاناداست، می‌گوید: می‌خواستم اسپانسر خانواده‌ام باشم تا آنها را به کانادا بیاورم ولی درخواست آن‌ها رد شده بود.


«عبدالله»، پدر «آیلان کردی» گفت: کمی پس از آنکه قایق‌مان ترکیه را به مقصد یونان ترک کرد، گرفتار امواج شدیم و کسی که هدایت قایق را برعهده داشت شناکنان ما را رها کرد و رفت. در این هنگام تلاش کردم بچه‌ها و زنم را بگیرم ولی امیدی نداشتم و آن‌ها یکی یکی مردند.


به جز آیلان، مادر و برادر او هم در حادثه غرق قایق پناهجویان کشته شدند.


روز گذشته (جمعه) اجساد «آیلان»، «ریحان» مادرش و «گالیپ» برادر پنج ساله‌اش در کوبانی به خاک سپرده شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بحران مهاجرت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته