دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه بازدید از سومین مسابقات کشوری رباتیک خیام واحد نیشابور

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: حوزه‌های انرژی به تکنولوژی ربات‌ها نیاز دارند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود ربات‌ها در عرصه انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی در کنار کمک به رشد کشور، مستقیم در صنعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امکان ارسال تکنولوژی به دیگر نقاط دنیا را فراهم می‌کنند؛ علاوه بر اینکه حوزه‌های انرژی ایران به تکنولوژی ربات‌ها نیاز دارد.
کد خبر : 36972

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی مروی در حاشیه بازدید از سومین مسابقات کشوری رباتیک خیام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور اظهار کرد: در کشور ما و در حوزه انرژی هنوز ربات‌ها زیاد وارد نشده‌اند و جای توجه ویژه این نوآوران عرصه رباتیک را دارد و مراکز علمی اثرات فوق‌العاده‌ای در رشد اجتماعی و علمی جامعه مخصوصاً جوانان کشور داشته است..


نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: جدیداً وزارت نیرو تعمیرات را بر روی خط گرم انجام می‌دهد، یعنی خطوطی که در آنها جریان برق وجود دارد که اگر دانشمندان بر روی انجام پروژه‌هایی بر روی خطوط گرم کار کنند، خطرات جانی بسیار کم می‌شود و در کنار آن خاموشی‌ها به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت.


وی گفت: هر جا مراکز علمی رشد کرده است، اثرات خود را نمایش داده است که به دلیل گسترش این دانشگاه، اثرات آن بسیار عمیق بوده است.








مروی: دانشگاه آزاد که با سرمایه مردمی ایجاد شده و استقبال خوبی را در جامعه به همراه داشته است، اثر فوق‌العاده‌ای در رشد علمی کشور و دانش جوانان داشته و بر فرهنگ عمومی نیز تأثیر بسزایی گذاشته است

مروی افزود: در بحث علم ربات، امروز دنیا پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته، اگر به کارخانه بنز مراجعه کنید، خواهید دید که همه کارهایی که از سوی انسان صورت می‌گیرد در این مرکز صنعتی توسط ربات‌ها انجام می‌گیرد.


رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در خیلی از مناطقی که انسان قادر به فعالیت نیست این ربات‌ها به‌راحتی انجام وظیفه می‌کنند و اثرات مثبت خود را تاکنون بارها نشان داده‌اند.


مروی ادامه داد: به‌راحتی می‌توان در محیط‌های مسموم، زیر آوارها، زیرآب، محیط‌های آلوده و جاهای مختلف که حضور انسان خطرهای زیاد و تلفات دارد می‌توانیم از این تکنولوژی استفاده کنیم.



عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان کرد: دانشگاه آزاد که با سرمایه مردمی ایجاد شده و استقبال خوبی را در جامعه به همراه داشته است، اثر فوق‌العاده‌ای در رشد علمی کشور و دانش جوانان داشته و بر فرهنگ عمومی نیز تأثیر بسزایی گذاشته است.









در این مسابقات که در 7 لیگ برگزار خواهد شد، در لیگ ربات‌های نمایشی 15 تیم، ربات‌های جنگجوی سبک 32 تیم؛ جنگجوی سنگین نه تیم، مین‌یاب خودکار 12 تیم، عمود پرواز14 تیم، امدادگر چهار تیم و تعقیب خط با 60 تیم با هم به رقابت خواهند پرداخت



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: این علم در دنیا پیشرفت زیادی داشته که دانشگاه آزاد در این راه در کشور تلاش‌های زیادی کرده است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور نیز برای سومین بار مسابقات رباتیک را اجرا کرده است که این اقدام باعث رشد فکری و توسعه علمی در شهرستان نیشابور و کشور شده است


رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقایسه رقابت‌های این دوره با دوره گذشته نشان از رشد فوق‌العاده‌ای در این رشته دارد و برگزاری این رقابت‌ها باعث سرعت گرفتن به این رشد خواهد شد.


به گزارش آنا، سومین دوره مسابقات کشوری رباتیک خیام نیشابور با حضور 148 تیم و 650 شرکت کننده که از روز گذشته آغاز شده است، طی سه روز در هفت لیگ و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار می شود.


در این مسابقات که در 7 لیگ برگزار خواهد شد، در لیگ ربات‌های نمایشی 15 تیم، ربات‌های جنگجوی سبک 32 تیم؛ جنگجوی سنگین نه تیم، مین‌یاب خودکار 12 تیم، عمود پرواز14 تیم، امدادگر چهار تیم و تعقیب خط با 60 تیم با هم به رقابت خواهند پرداخت.


حجت‌الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی و علی مروی رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی روز اول و در مراسم افتتاحیه از این رقابت‌ها دیدن کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته