دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 11:02

گفت‌وگوی پادشاه عربستان و رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ثبات در خاورمیانه

پادشاه عربستان و رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه) در کاخ سفید دیدار کردند. پیش از نشست سران دو کشور، هنگام رسیدن «سلمان» و هیئت همراه به کاخ سفید، «باراک اوباما» در راس استقبال‌کنندگان حضور یافت.
کد خبر : 36965

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، در سفر به واشنگتن هیئتی شامل مقام‌های سیاسی و اقتصادی «سلمان بن عبدالعزیز» را همراهی می‌کنند.


براساس این گزارش، «سلمان» در دیدار با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان لزوم همکاری مشترک با آمریکا برای تحقق ثبات در خاورمیانه تاکید کرد: از دیدگاه ما، برقراری ثبات و امنیت برای همه کشورهای منطقه خاورمیانه اهمیت دارد.


در ادامه، «باراک اوباما» با بیان اینکه در نگرانی بر سر اوضاع یمن و سوریه با «سلمان» شریک است، گفت: ما به همکاری با «سلمان» با هدف مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.


رئیس‌جمهوری آمریکا درباره موضوع ایران تاکید کرد: درباره توافقنامه هسته‌ای و مقابله با بی‌ثبات کردن منطقه به‌وسیله ایران با «سلمان» گفت‌وگو خواهم کرد.


در این دیدار علاوه بر شماری از مقام‌های عربستانی، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا، «جان کری» وزیر امورخارجه و نیز «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا حضور داشتند.


«اوباما» تصریح کرد: تصمیم پادشاه عربستان برای سفر به ایالات متحده نشانه دوستی میان آمریکا و عربستان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته