دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 فروردين 1398 - 12:32

پروازهای شرکت ماهان به فرانسه لغو شد

خلاف وعده كشورهای اروپایی برای حفظ منافع ایران در برجام، فرانسه پروازهای شركت هواپیمایی ماهان ایر را به این كشور ممنوع كرد.
کد خبر : 369536
13971101000614_Test_PhotoN.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بلومبرگ، پس از آنکه خلاف توافق انجام‌شده میان ایران و قدرت‌های اروپایی در برجام، برخی کشورها با فشار آمریکا پروازهای شرکت ماهان را لغو کردند، دولت فرانسه نیز از لغو پروازهای این شرکت هواپیمایی خبر داد.


طبق این گزارش، شرکت ماهان که آمریکا مدعی است با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارد، هفته‌ای چهار پرواز به مقصد فرودگاه «شارل دوگل» پاریس انجام می‌دهد. یک منبع آگاه دولت فرانسه که نخواست نامش فاش شود، گفت که پاریس زیر فشار دولت آمریکا مجبور شد تا باوجود نداشتن تمایل، پروازهای شرکت ماهان را به فرانسه لغو کند.


این اقدام واشنگتن در راستای تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای زیر فشار قرار دادن هرچه بیشتر اقتصاد ایران انجام می‌شود تا به‌زعم خود بتواند ایران را از فعالیت‌های موشکی بازدارد.


این درحالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته 14 فرد ایرانی و 17 سازمان را که مدعی است در روند ساخت سلاح‌های اتمی نقش داشته‌اند به فهرست تحریم‌های خود افزود.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته