دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 11:25

مذاکره دانشگاه علامه طباطبایی با دانشگاه روسنو برای تبادل دانشجو در نمایشگاه کتاب مسکو

دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز با مسئولان دانشگاه روسنو مسکو در محل غرفه ایران مذاکره کرد.
کد خبر : 36952

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، این نشست ساعت ۱۲ صبح امروز در محل غرفه ایران برگزار شد.


دراین نشست دکتر نیسی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی و جورج کابریلنا، مدیرروابط بین الملل دانشگاه رسنو حضورداشتند. همچنین زمینه‌های همکاری بین دو دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد دو دانشگاه زمینه‌های لازم را برای تبادل دانشجو برای یادگیری زبان فارسی و روسی را فراهم کنند.


دراین نشست مقرر شد دانشگاه علامه طباطبایی زمینه‌های لازم برای دانشجویانی که مایل به یادگیری زبان روسی هستند، را فراهم کند و مقدمات برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای دانشجویانی که علاقه به یادگیری زیان فارسی و ایران‌شناسی را دارند، فراهم شود.


دانشگاه رسنو یکی از دانشگاه‌های با کیفیت روسیه است که ۹ دانشکده دارد و زمینه همکاری آن بیشتر علوم انسانی است و در زمینه IT، حقوق، مدیریت دولتی و اقتصاد فعالیت می‌کند و یکی از دانشگاه‌های موفق روسیه در جذب دانشجوی خارجی است.


بیشتر دانشجویان آن از کشورهای اسلامی، آمریکای لاتین و اروپای شرقی است. دانشگاه علامه طباطبایی بزرگ‌ترین دانشگاه علوم انسانی کشور است و مجری اکثر رشته‌های علوم انسانی است.


بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو تا ۱۵ شهریور ماه در محل پارک ودنخا برپاست. ایران میهمان ویژه این دوره است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته