دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 فروردين 1398 - 12:46
ادعای وزیر امور خارجه آمریکا:

دولت ترامپ خواهان تحقق صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که دولت ترامپ خواهان تحقق صلح میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر : 369445
4.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «مایک پمپئو» در مصاحبه با فاکس‌نیوز مدعی شد: «دولت دونالد ترامپ همچنان به برقراری صلح میان فلسطینیان و اسرائیل امیدوار است و به این روند کمک می‌کند».


وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «دولت واشنگتن شرایطی را فراهم می‌کند که به پایان درگیری‌ها و رسیدن به نقطه‌ای که در آن صلح محقق می‌شود، منجر شود و این، همان چیزی است که همگان می‌خواهند».


به گزارش آنا، ادعای پمپئو درحالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ شب گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر اظهارات جنجال برانگیزی را مطرح کرد و نوشت که «بعد از ۵۲ سال، اکنون وقت آن فرارسیده است که واشنگتن بلندی‌های جولان را که اهمیت اساسی، راهبردی و امنیتی برای ثبات منطقه‌ دارد به‌عنوان بخشی از خاک اسرائیل به رسمیت بشناسد».


اظهاراتی که با واکنش قاطع دولت سوریه و محکومیت ازسوی مجامع جهانی مواجه شد و بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این‌ باره گفت: «رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید سریعاً به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود. جولان نیز طبق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به‌شمار می‌رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست».


وی افزود: «تصاحب سرزمين با اشغال و تجاوز محكوم است و تصمیم مداخله‌جویانه رئیس جمهور آمریکا در موضوع جولان، نه تنها در ماهیت تعلق آن به خاک سوریه تغییری ایجاد نمی‌کند، بلکه به روشنی شکست سیاست‌های سازشکارانه و درستی راه مقاومت و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگرانه و توسعه‌طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را اثبات می‌‌کند».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته