دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزارت بهداشت:

الگوی مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی تدوین خواهد شد

معاون آموزشی وزارت بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ضمن معرفی بسته اول تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی، گفت: آینده نگاری و مرجعیت علمی از مباحث اصلی نظام سلامت است که این امر در حوزه آموزش در قالب بسته‌های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ساماندهی خواهد شد.
کد خبر : 36927

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر باقر لاریجانی آینده نگاری و مرجعیت علمی را به عنوان اولین بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد و گفت: با مشارکت معاونت تحقیقات و فناوری، ظرفیت‌های مناطق آمایشی در این بحث رصد خواهد شد.


وی افزود: طی جلسات مناطق آمایشی کشور ماموریت‌های ویژه هر منطقه مشخص و با ترکیبی هدفمند از ظرفیت‌ها و ماموریت‌های مناطق ماتریس برنامه‌ریزی روشنی تدوین خواهد شد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت به اهمیت بحث مرجعیت علمی و لزوم تشریک مساعی دانشگاه‌ها در جهت دستیابی به این مهم اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این بسته تسهیل حرکت دانشگاه‌ها در مسیر تحول و نوآوری است.


دکتر لاریجانی جایگاه علمی ایران در منطقه و جهان را بیان کرد و گفت: خودباوری لازمه دستیابی به مرجعیت علمی است و با توجه به پیشرفت‌های علمی کشور طی دهه‌های اخیر لازم است زمینه‌هایی که می‌توانیم در آن به مرجعیت علمی برسیم رصد کنیم و در راستای این امر برنامه ریزی کنیم.


معاون آموزشی وزارت بهداشت آینده نگاری، رصد مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی و کمک به دانشگاه‌ها جهت تعریف ماموریت‌های روشن در راستای دستیابی به مرجعیت علمی را از وظایف مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی بر شمرد و افزود: این مرکز در شورای گسترش و توسط وزیر محترم بهداشت تصویب شده و راه اندازی آن تا پایان امسال جزو برنامه‌های معاونت آموزشی است.


دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید نقاط قابل دستیابی در مرجعیت علمی روشن شود، گفت: در چند ماه آینده، ‌الگوی مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی و مأموریت دانشگاه‌ها و قطب‌های علمی برای تحقق آن تدوین خواهد شد و امیدواریم این امر بتواند گامی موثر در دستیابی کشور به مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته