دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1394 - 14:34

افشای جزئیات طرح پیشنهادی «اسماعیل ولد شیخ احمد» برای حل بحران یمن

رسانه‌های خبری عرب‌زبان جزئیات طرح پیشنهادی فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران یمن را منتشر کردند.
کد خبر : 36896

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری «المیادین» اعلام کرد به طرحی که «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در بحران یمن، قرار است به طرف‌های یمنی ارائه کند، دست یافته است.


براساس این گزارش، بندهای طرح پیشنهادی فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به این شرح است:


- تعهد به اجرای تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن، بر اساس سازوکاری است که همه طرف‌ها بر آن توافق کنند.


- برقراری آتش‌بس دائم و سراسری در یمن. همچنین همه گروه‌های نظامی و شبه‌نظامی باید از شهرهای یمنی عقب‌نشینی کنند تا سازوکاری برای ایجاد امنیت به‌وجود آید.


- تحریم‌های زمینی، هوایی و دریایی اعمال‌شده علیه یمن رفع و روند کمک‌‌سانی و ورود کالاهای تجاری و کمک‌های دارویی و غذایی به خاک این کشور تسهیل شود.


- دولت «خالد بحاح» معاون فعلی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن که پیشتر نخست‌وزیر یمن بود، به‌عنوان «دولت پیشبرد امور» مسئولیت اداره کشور به مدت دو ماه را برعهده داشته باشد.


- گفت‌وگوی طرف‌های یمنی با نظارت سازمان ملل ادامه یابد.


موافقت جنبش «انصارالله» با طرح پیشنهادی


«المیادین» گزارش کرد: جنبش «انصارالله» یمن با طرح پیشنهادی «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده یمن موافقت کرده است.


همچنین هیأتی از «انصارالله» یمن در مسقط پایتخت عمان در انتظار تصمیم نهائی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در واکنش به این طرح پیشنهادی هستند.


منابع خبری اعلام کرده‌اند که توافقی بین‌المللی در زمینه طرح پیشنهادی «اسماعیل ولد شیخ احمد» ایجاد شده است و سازمان ملل در انتظار پاسخ عربستان به آن است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته