دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1398 - 07:42
طاهری به آنا خبر داد:

پرداخت حق بیمه افراد سیل‌زده تحت پوشش بیمه کشاورزان توسط دولت

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کرمانشاه گفت:در صورت تصویب شورای عالی رفاه حق بیمه سیل‌زدگان تحت پوشش بیمه کشاورزان توسط دولت پرداخت می‌شود.
کد خبر : 368943
MIRL4988.jpg

سجاد طاهری در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه  گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به وقوع سیل در استان کرمانشاه و جبران خساراتی که افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر متحمل آن شدند، گفت: بر اساس ماده 8 آیین‌نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اگر به تشخیص مراجع ذی‌صلاح، بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی به دلیل خشکسالی، سیل، زلزله یا حادث غیر مترقبه‌ای نتوانند حق بیمه خود راپرداخت کنند دولت مکلف است با تشخیص شورای عالی رفاه حق بیمه این افراد را پرداخت کند.


وی افزود: اکنون 6 شهرستان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که به تصویب ستاد بحران کشور رسید به شورای عالی رفاه رفته است تا هم حق بیمه سهم دولت و هم سهم بیمه‌شده را دولت متقبل بشود.


مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کرمانشاه با بیان اینکه روستاییان و عشایری که در مناطق سیل‌زده تحت پوشش این صندوق هستند یک ماه حقوق علاوه بر آن چیزی که قانوناً باید به آنان پرداخت شود دریافت خواهند کرد، افزود: در صورت تأیید در شورای عالی رفاه، بیمه‌شدگان صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان تا یکسال از پرداخت حق بیمه معاف هستند و دولت در این مدت حق بیمه آنان را پرداخت خواهد کرد.


طاهری با بیان اینکه در استان کرمانشاه 71 هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، گفت: از این تعداد نزدیک به یکهزار و 800 خانوار مستمری‌بگیر داریم که به لحاظ ضریب نفوذ در کشور در رتبه چهارم هستیم.


وی گفت: خوشبختانه در استان کرمانشاه با مدیریتی که صورت گرفت خسارت آن‌چنانی در حادثه سیل رخ نداد و تلفات آن‌چنانی به  منازل روستاییان و عشایر ما وارد نشد.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

برچسب ها: سیل سیلاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته