دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1394 - 13:05
در همایش رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران

وزیر بهداشت: وابستگی در تولید برخی واکسن‌ها نشان می‌دهد مسیر را اشتباه رفته‌ایم

وزیر بهداشت گفت: هنوز با وجود تلاش‌های انجام شده در تولید بعضی از اقلام واکسن به دیگر کشورها وابسته هستیم که این نشان می‌دهد مسیر را اشتباه رفته‌ایم.
کد خبر : 36881

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سیدحسن هاشمی در همایش رؤسای دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: لازم است همه در خصوص پژوهش‌وآموزش پزشکی پر کارتر از گذشته باشند و با توجه به وضع موجود، حداکثر استفاده از دوران پساتحریم را ببریم و بدانیم قطعا بدون ارتباط با دنیا، پیشرفت در حوزه علوم و تکنولوژی بسیار سخت است.


وی ادامه داد: غرب برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی از هر روشی استفاده می‌کند و نباید از آن غافل شد. همانطور که در عراق و سوریه و کشورهای دیگر شاهد آن هستیم که با برپایی اختلاف‌های مذهبی به جنگ‌افروزی و بهره‌وری‌های سیاسی خود می‌پردازد که این شرایط مسئولیت ما را برای ارتقای و پیشرفت کشور دو چندان می‌کند.


هاشمی ادامه داد: جنگ هنوز تمام نشده است و تا قیام قیامت هم ادامه خواهد داشت ولیکن جنگ امروز جنگ نرم است و هر کس که توان علمی و فناوری بیشتر و به روزتری داشته باشد پیروز خواهد بود.


وزیر بهداشت در ادامه افزود: اینکه از بودجه پژوهش زده شود و در موارد مانند درمان و ساختمان‌سازی و هزینه‌های این چنین مصرف شود بزرگ‌ترین ضربه به سیستم پزشکی و سلامت کشور است. همچنین که بزرگ‌ترین محققان دنیا در یک دفتر کار کوچک و بی‌شباهت به دفتر مدیران جهان سوم کار می‌کردند. در نظر داشته باشید که همه ثروت و اعتبار به علم و نه به دفتر و ساختمان شیک و بزرگ است.


وی ادامه داد: پژوهش‌وآموزش در کشور باید همه امکانات خود را در راستای افزایش سطح سلامت و در خدمت منافع ملی و عمومی هزینه و مصرف کند.


وی تصریح کرد: بعضی از دانشگاه‌ها در این فرصت کوتاه رشد مناسبی داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم که این رقابت دو چندان شود و تا پایان این دولت کارنامه درخشنده‌تری را شاهد باشیم.


هاشمی ادامه داد: هنوز با وجود تلاش‌های انجام شده در بعضی از اقلام واکسن وابسته هستیم که این نشان می‌دهد مسیر را اشتباه رفته‌ایم. ما باید موسسه انیستیتوپاستور را به عنوان یک مجموعه علمی قوی حفظ می‌کردیم و جداسازی بخش‌های آن به عنوان مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین دخالت در امر تولید باعث جلوگیری از رشد و ترقی این مؤسسه کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته