دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1394 - 13:02

پوتین: سیاست اشتباه غرب منجر به بحران کنونی مهاجرت به اروپا شده است

رئیس‌جمهوری روسیه امروز جمعه در حاشیه نشست مجمع اقتصادی شرق گفت: بحران کنونی مهاجرت در اروپا ناشی از سیاست اشتباه کشورهای خارجی است که غرب آن را در خاورمیانه و شمال آفریقا پیگیری می‌کند.
کد خبر : 36880

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «روسیاالیوم»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه گفت: مسکو چند سال پیش درباره نتیجه احتمالی این موضوع به شرکای غربی خود هشدار داده بود.


براساس این گزارش، «پوتین» با بیان اینکه سیاست کنونی غرب در حال تحمیل استانداردهای مخصوص به خود بدون در نظر گرفتن جوانب تاریخی، مذهبی، ملی و فرهنگی مناطق خاورمیانه و شمال آفریقاست، افزود: من واقعا از گزارش رسانه‌های آمریکایی که از اروپا به‌دلیل بدرفتاری با پناهجویان انتقاد کرده بودند، تعجب می‌کنم.


رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: آمریکا تحت تاثیر جریان مهاجرت قرار نمی‌گیرد بلکه این اروپاست که کورکورانه از سیاست‌های واشنگتن حمایت کرده است و اکنون از این موضوع متضرر شده است.


از سوی دیگر «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که اروپا باید از روسیه درس بیاموزد که چگونه با پناهجویان برخورد کند.


وی خاطرنشان کرد: مسکو هزاران آواره اوکراینی را در روسیه جای داده و برای این افراد پناهگاه، مواد غذایی و مزایایی در نظر گرفته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته