کمبود 2 هزار واگن در متروی تهران/کاهش زمان حرکت قطارها به 2 دقیقه
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی و بهرهبرداری از خط ۷ مترو تهران که در محل ایستگاه مترو هلال احمر برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات همه افرادی که در چند دوره مدیریت شهری پروژه عظیم مترو را هدفگذاری کرده و به اجرا رساندند، اظهار کرد: هدف مشترک شورای شهر و شهرداری در این است که سرمایهگذاری عظیمی در زیرساختها را در دستور کار قرار داده و در راستای افزایش بهرهوری در آنها تلاش کنند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا میزان مسافران مترو تهران را از ۲ میلیون به ۷ میلیون افزایش دهیم، گفت: با تکمیل خطوط مترو و افزایش واگنها میتوانیم به این مهم دست یابیم.
شهردار تهران ادامه داد: ما در حال حاضر 2 هزار واگن کم داریم و در صورت تأمین آن میتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را به ۲ دقیقه برسانیم.
حناچی با بیان اینکه مترو تهران به جهت حجم جابجایی مسافر و طول سفرها دارای اهمیت ویژه است گفت: در این راستا تلاش دولت و شهرداری به مترو تهران به عنوان یک موضوع حاکمیتی میبایست مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در متروهای جهان همیشه یک خط به عنوان خط مرکزی مطرح میشود و سایر خطها با آن تلاقی دارند گفت: با تکمیل خط ۶ و ۷ این اتفاق در مترو تهران هم رخ خواهد داد و منجر به اتصال کلیه خطوط با آنها و انتقال سفر های روی زمین به زیر زمین میشود.
شهردار تهران اذعان کرد: تجهیزات سیگنالینگ برای خطوط ۶ و ۷ مترو در دوران پسابرجام تهیه شد و نصب آن در دوره تحریم و این در حالی بود که شرکتی که تجهیزات سیگنالینگ را فروخته بود حاضر به نصب آن نشد و همکاران جوان ما انجام این مهم را به عهده گرفتند.
حناچی خاطرنشان کرد: با خودباوری نیروهای جوان ما تحریمها را به فرصت تبدیل کردیم و من در اینجا از زحمات آنها برای به نتیجه رسیدن این پروژه تشکر می کنم.
وی در ادامه به موضوع کاهش آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: هرچند نزولات جوی نسبت به سال گذشته بهتر بوده اما بررسی نقطه به نقطه ما نشان میدهد که اقدامات ما در راستای کنترل، معاینه فنی و همچنین همکاری با پلیس راهور در کاهش روزهای آلوده در شهر تهران بسیار تاثیرگذار بوده است.
شهردار تهران در ادامه تکمیل طراحی چهار خط جدید مترو تهران اشاره کرد و گفت: با تکمیل خطوط مترو و راهاندازی این چهار خط مناطقی که از لحاظ دسترسی به مترو کم برخوردار هستند نیز به آن متصل شده و این بیانگر عادلانه ترین روش تردد در شهر تهران است که در آن شهر از مناطق شمال و جنوب و مناطق برخوردار و کم برخوردار به یکدیگر متصل میشوند.
حناچی را ادامه داد: گفته میشود شهرداری تهران تعهدات زیادی دارد که بخش زیادی از آن به بانک ها و موسسات مالی است.
وی تصریح کرد: بخش عمدهای از این بدهیها مربوط به مترو است و اگر موضوع مترو موضوعی حاکمیتی است، که هست پس میبایست همه تلاش کنیم تا فشارها به شهرداری در ارتباط با این موضوع کمتر شود.
تهران در پایان گفت: در دورهای که تحریم نبودهایم از فاینانس و پشتیبانی ارزی کمک میگرفیم و در شرایط کنونی که با نوسانات تحریمی رو به رو هستیم وضعیت حاد تر شده و میبایست به شهرداری در این خصوص کمک شود.
انتهای پیام/۴۱۰۵
انتهای پیام/