دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1394 - 13:05
حجت‌الاسلام علی عسکری:

هدف دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های نسل سوم و جهانی است

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عدالت آموزشی اولویت دانشگاه آزاد است و امروز آموزش برای آموزش در این دانشگاه جایی ندارد و پژوهش‌های اثربخش علمی مورد حمایت و خواسته ما است و سعی می‌کنیم خود را به زودی در بین دانشگاه‌های نسل سوم و جهانی معرفی کنیم.
کد خبر : 36816

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم افتتاحیه سومین مسابقات کشوری رباتیک خیام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با زیارت قبور شهدای گمنام در این دانشگاه آغاز شد.


حجت‌الاسلام علی عسکری در آیین افتتاحیه سومین دوره مسابقات کشوری رباتیک خیام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور اظهار کرد: این دانشگاه شجره طیبه امام (ره) است که امروز به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل‌ شده است.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشد این دانشگاه به اعتماد رهبر و مردم شکل گرفت و در واقع سرمایه آن‌ها بوده‌اند و این دانشگاه حقیقتاً مردم‌بنیاد است و از صفر تا صد آن متعلق به خود مردم است و هیچ‌کس در این دانشگاه سهمی ندارد.
















عسکری خاطرنشان کرد: از 10 میلیون فارغ‌التحصیل بعد از انقلاب حدود پنج میلیون نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و اکنون حدود 70 هزار هیات‌ علمی و بیش از یک‌ میلیون و 700 هزار دانشجو دارد.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی‌ توانسته است اثرگذاری خود را در مسائل علمی و فرهنگی در همه نظام داشته باشد و امروز نیز در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی اثرگذاری خود را گذاشته است.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: توجه به مراکز دانش‌بنیان و مراکز رشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که واحد نیشابور نخستین مرکز رشد، فناوری نرم، مجازی، فکری و هوشمند را راه‌اندازی کرده است.


در ادامه این مراسم، فرماندار ویژه شهرستان نیشابور در سخنانی گفت: نیشابور پیشتاز در علم بوده است و اکنون نیز یکی از شهرهای غنی علمی کشور است.








عسکری: توجه به مراکز دانش‌بنیان و مراکز رشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که واحد نیشابور نخستین مرکز رشد، فناوری نرم، مجازی، فکری و هوشمند را راه‌اندازی کرده است

غلامحسین مظفری خاطرنشان کرد: ویژگی‌های شهر نیشابور باعث شده است که در جهان به‌عنوان شهری علمی و فرهنگی معروف شود.


وی تصریح کرد: شیب علمی بسیار خوبی در شهرستان نیشابور به محوریت دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است که مجموعه مدیریت شهری از این دانشگاه قدردانی می‌‌کند.


مظفری افزود: در دو دوره گذشته جوانان بسیار مستعدی از این مسابقات ظهور پیدا کرده‌اند که باعث خوشحالی ماست.


فرماندار نیشابور گفت: افرادی که در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند آینده بسیار خوبی دارند و از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور به دلیل کمک به رشد علمی کشور بسیار تشکر می‌‌کنم.


همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در سخنانی گفت: با توجه به استفاده‌هایی که از ربات در جهان می‌شود، اعتقاد داریم که استفاده از ربات یک ضرورت برای آیندگان است.


دکتر جعفر سعیدی با بیان اینکه صنعت رباتیک یکی از 10 صنعت برتر جهان خواهد بود، تصریح کرد: ربات‌ها منحصراً در مصارف صنعتی نخواهند بود و به‌زودی در زندگی مردم حضور چشمگیری خواهند داشت.


وی با توجه به اهمیت این رشته بیان کرد: دانش استفاده از ربات‌ها یک نیاز استراتژیک و تضمین‌کننده موفقیت آینده است.


دکتر سعیدی با اشاره به اینکه وجود نیروی انسانی متخصص در ایران قطعاً پایه رشد در کشور در این صنعت خواهد بود، اظهار امیدواری که به‌زودی اقتصاد وابسته به فروش تکنولوژی در ایران ایجاد شود.


در ادامه این مراسم، مشاور معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به قطب علمی کشور تبدیل شده است و برگزاری این مسابقات، این دانشگاه را به سمت جهانی‌شدن پیش می‌برد.


دکتر حسین وظیفه دوست ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی فرایندی ایجاد کرده است که حتماً به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کند.
















در ادامه این مراسم، قائم‌مقام برگزاری مسابقات نیز گفت: نیشابور شهر فیروزه‌ای جهان، فشرده ایران بزرگ است و این شهر گنجینه علم و عرفان بوده است.


دکتر علی‌رضا مهرآذین تصریح کرد: امیدواریم مسابقات کشوری رباتیک که به نام دانشمند جهان اسلام خیام نیشابوری نام‌گذاری شده است بتواند شکوه گذشته نیشابور را پدیدار کند.


وی تصریح کرد: این مسابقات جزء سه مسابقات برتر و تصویب‌شده دانشگاه آزاد اسلامی است.


معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور گفت: در دوره اول این مسابقات تعداد 120 تیم و در دوره دوم نیز تعداد 250 تیم با حدود 500 شرکت‌کننده در این مسابقات حضور یافته بودند که امسال نیز با 148 تیم و 650 شرکت‌کننده در دور سوم این مسابقات شرکت کرده‌اند.


وی افزود: این مسابقات در هفت لیگ برگزار خواهد شد که در دور سوم در لیگ ربات‌های نمایشی 15 تیم، ربات‌های جنگجوی سبک 32 تیم، جنگجوی سنگین 9 تیم، مین‌یاب خودکار 12 تیم، عمود پرواز 14 تیم، امدادگر چهار تیم و تعقیب خط با 60 تیم برگزار خواهد شد.


دکتر مهرآذین بیان کرد: هدف از این مسابقات شناسایی استعدادها و ایجاد ارتباط و تبادل‌ نظر و تجربیات و حرکت به سمت تجاری و صنعتی کردن این ربات‌ها است.


در پایان این مراسم هم حجت‌الاسلام سید علی حسینی، مدیرکل مقررات و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی اظهار کرد: در زمانی که در جهان حاکمیت ضد علمی وجود داشت، نیشابور مرکز علمی جهان بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته