دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1397 - 15:44
پنتاگون:

نیروهای مسلح آمریکا در انفعال راهبردی به سر می‌برند

عالی‌ترین مقام غیرنظامی ارتش آمریکا تصریح کرد که نیروهای مسلح کشورش در حالت انفعال راهبردی به سر می‌برند و باید نوسازی شوند.
کد خبر : 367868

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سایت خبری- تحلیلی هیل، مارک اسپر در گزارشی تصریح کرد که نیروهای مسلح کشورش در حالت انفعال راهبردی به سر می‌برند و باید کاملاً نوسازی شوند در غیر این صورت از روسیه و چین عقب خواهند افتاد.


وی ادامه داد: آمریکا برای اولین بار پس از اتمام جنگ سرد در رقابت مستقیم با رقبای نزدیکش است. رقبای ما هم‌اکنون سخت مشغول کارند تا بتوانند نتایج درگیری‌های آینده را به نفع خود تغییر دهند. اگر کشور ما ارتش را همین حالا نوسازی نکند حتماً در اولین نبرد آینده شکست را تجربه خواهیم کرد.


وی افزود که در 17 سال گذشته ارتش متحمل سختی‌های فراوانی از جنگ عراق و افغانستان شده است. برای بیش از یک دهه، ما نوسازی را به خاطر درگیری در عملیات نظامی به تعویق انداخته‌ایم. وقتی من در دهه هشتاد میلادی به استخدام ارتش در آمدم، سیستم تهاجمی به ارث مانده از گذشته که برای مناقشات سخت طراحی‌شده بودند به کار گرفته شد. روند بهبود امکانات ارتش هم دیگر تکافوی نیاز برای نبردی در آینده با توجه به توصیف راهبرد دفاع ملی را نمی‌کند. آمریکا باید روند دستیابی به فناوری نسل جدید را سرعت دهد قبل از اینکه روسیه و چین از ما به‌واسطه برنامه‌های نوسازی نظامی خود سبقت بگیرند.


اسپر ادامه داد روسیه، پس از عملیات نظامی در شمال گرجستان در 2008، شروع به ارتقا توان و نوسازی تجهیزات نظامی خود کرد. در سال 2014 روسیه نمونه اولیه نسل جدید تانک آرماتا تی-14 را که تانکی مسلح به زره پیشرفته است را رونمایی کرد. این تانک روسی یک سلاح بیشتر از تانک‌های ما دارد. روسیه هم‌اکنون در حال آزمایش روی نمونه‌های تانک بدون سرنشین است. ساختار نظامی روسیه می‌تواند ما را جا بگذارد و زمانی که این ساختار با حملات الکترونیکی و شناسایی پهپادهای روسی انجام شود مشخص می‌شود که نیروهای مسکو از قدرت آتش سنگین و مخرب برخوردار هستند.


وی ادامه داد: در طی سال‌های متمادی چین به یک تهدید بزرگ تبدیل‌شده است. چین نوسازی نیروهای نظامی خود را از دهه 90 میلادی شروع کرد و به‌صورت گسترده در فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی و ساخت سلاح‌هایی که با تمرکز، انرژی هدف را نابود می‌کنند سرمایه‌گذاری کرد تا ارتش خود را به رتبه بالای جهانی برساند.


اسپر تصریح کرد: با این روند کنونی، روسیه و چین به‌زودی فناوری‌هایی را در میدان جنگ بکار خواهند گرفت که از بعضی از قابلیت‌های ما بالاترند.


اسپر تصریح کرد: برای اینکه از روسیه و چین عقب نمانیم باید برای نوسازی ارتش، اولویت‌ها را در نظر بگیریم که قدرت دقیق آتش برد بلند، خودروهای تهاجمی نسل آینده، بالگردهای قدرتمند با توان بالابری عمودی فراوان، دفاع ضد هوایی و ضد موشک از آن جمله‌اند. برای اینکه بتوانیم این روند نوسازی ارتش را محقق کنیم نیاز به 4 یا حتی 5 میلیارد دلار در سال داریم.


وی در پایان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که ما نمی‌توانیم ریسک کنیم و عقب بیفتیم. اگر چنین شود روسیه و چین به پیشرفت‌های خود ادامه خواهند داد و تفوق نظامی بر ما خواهند یافت.


انتهای پیام/4106/4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته