دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1397 - 12:30

علت لغو دیدار رده‌بندی والیبال از زبان سرمربیان

مربیان دو تیم کاله مازندران و پیام مشهد عدم حضور در دیدار رده‌بندی لیگ برتر والیبال را بی‌انگیزگی و بالا بودن هزینه‌ها اعلام کردند.
کد خبر : 367787

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، با توافق دو تیم کاله مازندران و پیام مشهد دیدار رده‌بندی لیگ برتر والیبال برگزار نمی‌شود و دو تیم پیام مشهد و کاله مازندران به صورت مشترک به عنوان سومی رسیدند. 


بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره لغو برگزاری دیدار رده‌بندی لیگ برتر والیبال گفت: ما مشکلی برای بازی نداشتیم و تیم پیام مشهد تمایل نداشت که بازی کند. به همین خاطر طبق توافقی که بین دو تیم صورت گرفت، هر دو تیم تصمیم گرفتند بازی رده‌بندی برگزار نشود و به‌عنوانِ مشترک سومی برسیم. 


سرمربی تیم کاله مازندران گفت: ما حتی هتلی که برای بازیکنان رزرو کرده‌ایم، هنوز آن را لغو نکرده‌ایم. بنابراین مشکلی برای بازی نداشتیم، اما همان‌طور که گفتم طبق توافق بین دو تیم این دیدار لغو شد. 


عطایی درباره چرایی این توافق اظهار کرد: معمولاً بعد از اینکه تیم‌ها به مرحله نیمه‌نهایی نمی‌رسند، بازیکنان انگیزه خودشان را از دست می‌دهند و باتوجه به اینکه من حدس می‌زنم چند بازیکن تیم ما به اردوی تیم ملی دعوا شوند به‌خاطرِ ترس از آسیب‌دیدگی این بازیکنان، تصمیم بر این شد که این پیشنهاد را بپذیریم و در رده‌بندی شرکت نکنیم. 


قوچان‌نژاد: بی‌انگیزگی و هزینه بالا باعث لغو شد


جبار قوچان‌نژاد هم در گفتگو با خبرنگار آنا درباره لغو دیدار رده‌بندی و کسب عنوان مشترک با تیم کاله‌ مازندران گفت: این تصمیم مشترکی بود که با سرمربی تیم کاله مازندران با هم گرفتیم. با توجه به هزینه‌بر بودن این بازی تصمیم بر این شد که در این مسابقه شرکت نکنیم. از طرف دیگر برخی از بازیکنان ممکن است برای سال آینده به اردوی تیم ملی دعوت شوند و به همین خاطر نگران بودیم که شاید در این دیدار مصدوم شوند. با در نظر گرفتن همه این امور تصمیم هر دو تیم عدم حضور در دیدار رده‌بندی بود. 


سرمربی تیم پیام مشهد گفت: این بازی هیچ ثمره‌ای به غیر از هزینه هنگفت برای هر دو تیم نداشت. ما اگر بخواهیم به تهران بیایم و در این بازی شرکت کنیم، نزدیک به 50 میلیون باید هزینه کنیم که در شرایط اقتصادی چنین تصمیمی ضرورتی نداشت.البته اگر از سوی فدراسیون یک انگیزه‌ای برای عنوان سومی قرار می‌دادند شرایط فرق می‌کرد، اما وقتی چنین چیزی نیست به‌طور‌ِحتم انگیزه‌ای هم باقی نمی‌ماند. 


قوچان‌نژاد در پاسخ به سؤال که عدم حضور در دیدار رده‌بندی به حواشی در لیگ برتر ربط ندارد، اظهار کرد: نه به‌هیچ‌عنوان چنین چیزی نیست. همانطور که گفتم واقعاً انگیزه‌ای برای حضور در دیدار رده‌بندی نیست. اگر اعزام به یک مسابقه معتبر و یا نقدینگی به تیم سوم اتفاق می‌افتد، قطعاً تیم‌ها انگیزه داشتند. اما وقتی چنین مسائلی نیست، این تصمیم را گرفته‌ایم.


وی ادامه داد: ضمن اینکه امیدواریم که دیگر شاهد درگیری‌ها و حواشی در لیگ برتر نباشیم، تیم کاله که درگیر این مسائل نبود. ما هم امیدوارم دوستی‌ بین دو تیم مشهد و ورامین ادامه داشته باشد. 


سرمربی تیم پیام مشهد در پایان به عملکرد تیمش در رقابت‌های لیگ برتر والیبال اشاره کرد و گفت: تیم مشهد پس از دو سال دوری، در لیگ برتر والیبال حاضر شد. در ابتدا هدف ما این بود که تنها در لیگ حضور داشته باشیم و حتی فکر نمی‌کردیم جزء هشت تیم پلی‌آف باشیم اما رفته رفته تیم ما باثبات‌تر بازی کرد و با توجه به حمایت‌هایی که مسئولان شهر مشهد از ما داشتند، خدا را شکر وضعیت خوبی پیدا کردیم و حتی به حضور در پلی‌آف هم فکر کردیم. با توجه به اینکه تمرینات را دیر شروع کردیم و تیم پر‌مهره‌ای هم نداشتیم اما خوب کار کردیم و از عملکرد تیمم راضی هستم. فکر می‌کنم زمان آن رسیده که تیم مشهد به حضور در فینال فکر کند. 


به این ترتیب، با توافق بین دو تیم کاله مازندران و پیام مشهد، هر دو تیم به‌عنوانِ مشترک سومی در لیگ برتر والیبال رسیدند. بازی فینال هم فردا بین دو تیم سایپا و شهرداری ورامین در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4048/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته