دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1397 - 10:58
بیانیه وزارت امور خارجه سوریه:

اظهارات سناتور آمریکایی سندی بر تحقیر قوانین بین‌المللی است

وزارت امور خارجه سوریه اظهارات اخیر سناتور آمریکایی را درباره جولان اشغالی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی از سوی واشنگتن خواند.
کد خبر : 367758

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «سانا»، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق به‌شدت اظهارات «لیندسی گراهام»‌ را درباره جولان اشغالی را که بیانگر خوی سلطه‌طلبانه و هژمونی دولت آمریکا و نوع نگرش وی به امور منطقه از زاویه دید صهیونیست‌ها و به سود رژیم صهیونیستی است، محکوم می‌کند.


این منبع افزود: «اظهارات سناتور آمریکایی نه‌‌تنها ناشی از ناآگاهی وی از واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی، بلکه سند دیگری از تحقیر قوانین بین‌المللی و نقض آشکار این قوانین از سوی دولت آمریکا است. همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به‌ویژه قطعنامه 497 سال 1981 شورای امنیت ذیل بند هفت که با اجماع اعضای این شورا ازجمله آمریکا تصویب شد، جولان سوریه را منطقه‌ای اشغال‌شده می‌داند و خواهان عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از آنجاست. بنابراین تصمیمات دشمن صهیونیستی درباره آنجا غیرقانونی است و هیچ تأثیری ندارد و آنها حق ندارند ساختار جغرافیایی و هویت واقعی آن را تغییر دهند».


وی تصریح کرد: «همه ملت سوریه به‌ویژه اهالی جولان اشغالی از مقاومت در برابر اشغالگری باز نمی‌ایستند و به ایستادگی خود تا آزادی کامل جولان اشغالی و بازگشت آن به آغوش وطن ادامه می‌دهند».


به گزارش آنا، سناتور «لیندسی گراهام» دو روز پیش به سرزمین‌های اشغالی سفر و با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرده بود.


این سناتور ایالت «کارولینای جنوبی» در سفر به مناطق اشغالی جولان مدعی شد که آنجا بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین‌های اشغالی است.


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا از رابطه گراهام و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا استفاده کند تا الحاق جولان اشغالی به سرزمین جعلی خود را قانونی کند. نتانیاهو امیدوار است همان‌گونه که رئیس جمهور آمریکا سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد، به اشغال بلندی‌های جولان نیز رسمیت ببخشد و این قسمت را بخشی از خاک رژیم صهیونیستی بداند.


بعد از آنکه ترامپ اواخر سال گذشته میلادی از تصمیم خود برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه خبر داد، رژیم صهیونیستی درباره آینده امنیت خود و به‌ویژه بلندی‌های جولان بسیار نگران شده است و تلاش می‌کند هرچه زودتر کاخ سفید، اشغال این منطقه مرتفع را قانونی کند.


انتهای پیام/4033/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته