دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

علی کریمی: به پرسپولیس امیدوارم/ ماجرای رفتن‌ام از تیم ملی بین خودم و خدا می‌ماند

جادوگر فوتبال ایران این هفته برای انجام یک کار جالب و کمک به موسسه خیریه فیاض‌بخش به مشهد آمده بود.
کد خبر : 36763

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، ضمیمه جیم روزنامه خراسان گفتگویی اختصاصی با «علی کریمی» در مشهد انجام داده‌است. متن این گفتگو در ادامه می‌آید:


علی کریمی کسی است که کارهای خیرش تمامی ندارد. او ورای سحر و جادویش در مستطیل سبز با همین کارهای خیر محبوبیت زیادی در بین اهالی فوتبال و تمام مردم کشورمان دارد. استقلالی یا پرسپولیسی فرقی نمی‌کند، همه و همه او را به خاطر اخلاق پهلوانی، رفتار همیشه بزرگ‌منشانه و درخشش بی‌نظیرش در لباس تیم ملی دوست دارند. جادوگر فوتبال ایران این هفته برای انجام یک کار جالب و کمک به موسسه خیریه فیاض‌بخش به مشهد آمده بود. کریمی قرار است تا چندی دیگر پیکان قرمزی را که توسط یک خیر مشهدی به او اهدا شده به نفع کودکان بی‌سرپرست و کم توان ذهنی به مزایده بگذارد. او البته در مراسم شنبه شب موسسه هم پیراهن شماره 8 پرسپولیسش و توپی با امضا خودش را به مزایده گذاشت که پیراهن به مبلغ 34 میلیون تومان و توپ به مبلغ 35 میلیون تومان به فروش رسید. گفت‌و‌گو با جادوگر فوتبال ایران اصلا ساده نبود. جدای از هماهنگی دشوار، علی کریمی کسی است که از حاشیه دوری می‌کند و به همین دلیل هم کمتر مصاحبه می‌کند. در هر حال گفت‌وگوی اختصاصی با کریمی به شکل معجزه‌آسایی هماهنگ شد و ما تاجایی که می‌توانستیم از او راجع به کار خیرش در مشهد، شرایط پرسپولیس و تیم ملی و برخی سئوال‌های بی جواب از او پرسیدیم که در ادامه می‌خوانید.


قرار است پیکان قرمز را برای کمک به فیاض‌بخش به مزایده بگذاریم!


به عنوان اولین سئوال برای چه کاری به مشهد آمدید؟!


برای انجام یک کار خیر به مشهد آمدم و خیلی خوشحالم که برای موسسه فیاض بخش این کار را انجام می‌دهم. من سال گذشته هم از طریق یکی از دوستان با مجموعه آشنا شدم و در مراسم‌شان حضور داشتم و توانستم بچه‌های حاضر در این مجموعه را هم ببینم. با توجه به این که مسئولان با من در این مدت تماس زیادی داشتند امسال هم به شهر مشهد آمدم تا در این کار خیرخواهانه شرکت کنم.


ظاهرا قرار است پیکان قرمزی توسط شما به مزایده گذاشته شود، درست است؟


بله. من واقعا کاری نکردم. این پیکان توسط دوست عزیز به نام هانی آماده شده است. قرار هست من از این خودرو در مشهد و تهران استفاده کنم و برنامه‌ای هم آقای فردوسی‌پور و نود برای این خودرو داشته باشند تا بعد از شناخته شدن‌اش بتوانیم آن را در مزایده‌ای به نفع موسسه فیاض‌بخش بفروشیم.


شما در آن مراسم هم حضور دارید و دوباره به مشهد می‌آیید؟


بله حتما می‌آیم امیدوارم که مسئولین و مردم هم ببینند و این کار زمینه‌سازی برای کارهای خیر و کمک بیشتر به موسسه باشد.


این پیکان قرمز برای شما خیلی هم نوستالژیک است؟


بله. همه می‌دانند من اولین خودروی که از راه فوتبال و در اوایل حضورم در پرسپولیس داشتم یک پیکان استیشن قرمز بود. آن خودرو که فکر می‌‌کنم تا الان اوراق شده است و آهن‌های‌اش هم وجود نداشته باشد. این دوست‌ هم بر اساس همان مصاحبه‌ها به من لطف داشتند و این خودرو را آماده کردند.


در مراسمی که برگزار شد پیراهن اهدایی شما هم به قیمت بالایی فروش رفت؟


به هرحال این حداقل کمکی بود که از دست من برای عوامل این مجموعه و کودکان بی سرپرست و کم توان ذهنی بر‌می‌آمد خدا را شکر مراسم خوبی بود و پیراهن هم به مبلغ خوبی به فروش رسید. ان‌شاء‌ا... که سال‌های بعد هم زنده باشم و بتوانم در این جمع حضور پیدا کنم.


فکر می‌کنید پیکان هم به قیمت خوبی به فروش برسد؟


راستش مردم به ویژه مردم مشهد خیرانی دارد که آن قدر برزگوار هستند که من باید چیزی از آن‌ها یاد بگیرم. آن‌طور که من از مسئولان شنیدم خیرین کمک‌های خیلی خوبی دارند امیدوارم این کمک‌ها ادامه داشته باشد و خودرو هم گوشه‌ای از گرفتاری‌های بچه‌های این مرکز را پر کند.


بازی فیگو را دوست داشتم برای همین پیراهن‌اش را گرفتم


شما جمعه هم در یک کار خیر دیگر برابر ستارگان جهان حاضر شدید. آن بازی چطور بود؟


بازی خیلی خوبی بود. در آنجا هم نفس کار یعنی کمک به بیماران MS مهم بود. ما بازی خوبی انجام دادیم اما نتیجه خوبی نگرفتیم. در این بازی چند موقعیت نصفه و نیمه هم داشتیم ولی متاسفانه نتوانستیم دروازه تیم ستارگان را باز کنیم.


توقع می‌رفت تماشاگر بیشتری بیاید، چرا این طور نشد؟


به هر حال نسبتا بد هم نبود. ضمن این که خیلی ترجیح می‌دهند که پای تلویزیون بازی را ببینند. بیشتر این بازیکنانی که آمده بودند در ایران طرفداران زیادی داشتند و همه ما بازی‌های‌شان را دنبال می‌کردیم باید از ستارگان جهان هم ممنون باشیم که برای این کار خیر در ایران حاضر شدند.


چه شد پیراهن‌تان را با فیگو عوض کردید؟


من فیگو و سبک بازی‌اش را خیلی دوست داشتم. کمتر هم پیش آمده پیراهن‌ کسی را گرفته باشم اما پیراهن فیگو را در این بازی گرفتم که ممکن است آن را هم برای کار خیر استفاده کنیم.


بعد از بازی حواشی در خصوص برخورد دو تن از فوتبالیست‌ها در رختکن رسانه‌ای شد. داستان چه بود؟


تیم فوتبال مثل یک خانواده می‌ماند. در یک تیم خانواده ممکن است بین پدر با پسر، مادر با دختر، خواهر با برادر و خلاصه همه، حرف و حدیثی اتفاق بیفتد. ولی متاسفانه به جای این که در فوتبال مملکت ما این چیزها در همان خانواده حل شود سریع رسانه‌ای می‌شود. ماشاءا... تمام بازیکنان ما با خبرنگاران آنلاین در ارتباطند و سریع ما هنوز ما به خانه نرسیده‌ایم این طور اخبار رسانه‌ای می‌شود. این چیزها همه‌جا اتفاق می‌افتد و چیز جدیدی نیست که بخواهیم به آن دامن بزنیم.


ماجرای رفتن‌ام از تیم ملی بین خودم و خدا می‌ماند


وضعیت تیم ملی را چطور می‌بینید؟!


وضعیت که اردوها شروع شد. بازی که پیش رو داریم روی کاغذ آسان است ولی آن قدر که فکر می‌کنیم کار راحتی نیست و نمی‌توانیم نتایج گذشته را بگیریم. نسل جدید به تیم ملی اضافه شده که فوتبال ما هم به این تغییر نسل نیاز دارد تا بتوانیم آینده خوبی را برای تیم ملی متصور باشیم.


عملکرد کی‌روش چطور است؟


مربی وقتی می‌ماند عملکردش مثبت بوده که مانده است. کما این که مردم‌مان به ایشان هم نظر مثبت دارند. البته این که ما بگوییم چون یک مربی خوب داریم همه چیز درست است و ما می‌توانیم موفق بشویم، درست نیست همان طور که در جام ملت‌ها در بهترین شرایط اوت شدیم. صرف این که بگوییم یک مربی خوب داریم حرف اول را در فوتبال آسیا می‌زنیم اصلا از این خبرها نیست و یک مربی برای موفقیت نیازی به یک سری فاکتورهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد. همه و به ویژه فدراسیون فوتبال باید کمک کنند که بتوانند آن امکاناتی را که یک مربی برای موفقیت می‌خواهد در اختیارش قرار بدهند.


هنوز هم نمی‌خواهید راجع به رفتن‌تان از تیم ملی و بسنده کردن به یک پست در اینستاگرام صحبت کنید؟!


نه، در آن ماجرا هر چه هست برای خودم باقی می‌ماند. کسی هم نمی‌داند چرا و ترجیح می‌‎دهم بین خودم و خدای خودم بماند.


پرسپولیس از تیم‌های بالا جدولی بهتر بازی می‌کند


به عنوان مرد شماره یک هواداران، شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟


ببینید من به پرسپولیس خیلی امیدوارم ولی در چند هفته اخیر با بدشانسی‌های زیادی مواجه شده است. بازیکنان موقعیت‌های زیادی را از دست دادند، در بازی‌هایی این تیم بازی را واگذار کرد، امیدوارم در بازی‌های بعدی پرسپولیس شرایط بهتری را داشته باشد.


اوضاع تیم بحرانی نیست؟


من شرایط پرسپولیس را بحرانی نمی‌دانم. معلوم نیست چرا در مملکت ما با 3 تا بازی تیم را می‌برند در شرایط بحرانی! نزدیک 26-27 بازی مانده بود. بازی قبلی را هم بردند و شرایط بحرانی وجود ندارد. تیم منچستریونایتد سال گذشته آخر فصل ششم شد با آن همه ستاره و مخارج! این مسائل در فوتبال طبیعی است. این قدر زمان هست که پرسپولیس می‌تواند جبران کند کما این‌که تیم ذوب آهن سال گذشته 7-8 هفته اول جزو تیم‌های جدولی بود ولی آخر لیگ در بین 4 تیم برتر قرار گرفت و در جام حذفی هم قهرمان شد. این تیم پرسپولیس از تیم‌های بالا جدولی بهتر بازی می‌کند.


از چاپ کتاب یادداشت‌ها و خاطرات منصرف شده‌ام


‌ کتابی ظاهرا قرار بود از شما منتشر شود، به کجا رسید؟


من می‌خواستم آن کتاب را منتشر کنم ولی دیگر این کار را نمی‌کنم.


چرا؟


زندگی‌نامه من را همه می‌دانند دیگر ولی دلیل نداشت.


آن طور که شنیده می‌شد ظاهرا یکسری یادداشت‌ها و خاطرات شخصی شما بود در سال‌های بازی‌تان، درست است؟!


بله نوشته بودم و نوشته ها را هم هنوز دارم ولی فکر نمی کنم دیگر جذابیتی داشته باشد.


ممکن است در آینده تصمیم‌تان عوض شود؟


تصمیمم قطعی نیست!


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته