دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرطان جان کارگردان «باغ‌های کندلوس» را گرفت/ تشییع، صبح جمعه

ایرج کریمی، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و منتقد، در سن 62 سالگی در اثر سرطان مغز استخوان درگذشت.
کد خبر : 36740

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، این کارگردان که از اوایل تیر ماه امسال به دلیل تشدید بیماری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان گلستان نیروی دریایی بستری بود، ساعت 14:40 دقیقه عصر امروز (چهارشنبه 11 شهریور ماه) درگذشت.


ایرج کریمی متولد ۱۳۳۲ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) بود. «از کنار هم می‌گذریم» (۱۳۷۹) نخستین ساخته سینمایی او بود که کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است و در تلویزیون نیز با فیلم بلند «آهنگ پنهان» به عنوان کارگردان در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرد.


او همچنین تاکنون چند کتاب سینمایی را نیز ترجمه کرده‌ است.



ایرج کریمی در پشت صحنه باغ‌های کندلوس


در سال ۱۳۶۹ فیلمنامه‌نویسی «سفر جادویی» ساخته ابوالحسن داوودی و در ۱۳۷۰ فیلمنامه‌نویسی «بهترین بابای دنیا» به کارگردانی داریوش فرهنگ را برعهده گرفت. «چند تار مو» را نیز در ۱۳۸۲ براساس فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی کرد و فیلم «باغ‌های کندلوس» را در سال ۱۳۸۳ با بازی محمدرضا فروتن ساخت.


ایرج کریمی در پشت صحنه نسل جادویی


کریمی در سال ۱۳۸۵ «نسل جادویی» را کارگردانی کرد و «نیم‌رخ‌ها» آخرین اثر او است که با مضمونی عاشقانه ساخته شده و آماده اکران است.


مراسم تشییع ایرج کریمی صبح روز جمعه از مقابل ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار می شود. بنا به اعلام خانه سینما در نهایت مقرر شد طبق هماهنگی با خانواده زنده یاد ایرج کریمی پیکر این منتقد، نویسنده و کارگردان سینما ساعت 8:30 صبح روز جمعه 13 شهریور ماه تشییع شود. ساختمان شماره 2 خانه سینما در خیابان وصال واقع شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایرج کریمی سرطان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته