دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تحلیلگران بازار نفت:

قیمت نفت در سال 2019 افزایشی است

تحلیلگران ارشد بازار نفت معتقدند تقاضا برای نفت در سال 2019 نسبت به میزان تولید و عرضه بیشتر است و این موجب به افزایش قیمت نفت در بازار خواهد شد.
کد خبر : 367291
قیمت+نفت.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از الاقتصادیه، تحلیلگران انرژی تأکید کرده‌اند افق‌های پیش‌روی بازار نفت به‌خصوص فعالیت و توسعه صنعتی چین موجب افزایش قیمت نفت خواهد شد و این خوش‌بینی را ایجاد کرده است تا قیمت نفت در روزهای آینده رونده افزایشی داشته باشد.


باوجود اینکه پیشتر خالد الفالح وزیر انرژی و ثروت‌های معدنی عربستان گفته بود که رشد اقتصادی چین موجب افزایش تقاضا در سال جاری نسبت به سال گذشته می‌شود.


تحلیلگران انرژی همچنین اشاره‌ کرده‌اند که این برآوردهای خوش‌بینانه از تقاضا تأثیر مثبتی بر قیمت نفت گذاشته است.


تحلیلگران انتظار دارند که قیمت نفت در طول هفته جاری به میزان 1 درصد افزایش داشته باشد. هرچند که کاهش تولید نفت نیز به دلیل توافق اعضای اوپک و غیراوپک در این افزایش قیمت مؤثر است.


در این چارچوب شبکه خبری الاقتصادیه اعلام کرده است روس کندی عضو و نماینده شرکت QHI که کار تحقیقاتی در خصوص بازار نفت انجام می‌دهد تأکید می‌کند علی‌رغم تنش‌های اقتصادی بین چین و آمریکا، باید انتظار داشت که تقاضا برای نفت خام در طول سال 2019 روند فزاینده داشته باشد.


کندی به صحبت‌های وزیر انرژی عربستان اشاره‌کرده و می‌گوید: تقاضا برای نفت خام در سطح 15 میلیون بشکه در روز چیزی است که می‌تواند قیمت نفت را با توجه به تحریم‌های ایران و ونزوئلا افزایش دهد.


همچنین روبین نوبل مدیر شرکت مطالعاتی و تحقیقاتی اکسیرا گفته است کاهش 40 درصدی از تولید نفت ونزوئلا می‌تواند موجب تحرک قیمت نفت شود زیرا که صنایع در اروپا به‌شدت نیازمند نفت هستند و بنابراین کشورهای صنعتی باید قیمت بیشتری را بابت نفت بپردازند و این اصلاً برای آن‌ها خوشایند نیست.


وی ادامه می‌دهد هرچند که ایالات‌متحده در تولید نفت به رکورد بیش از 12 میلیون بشکه در روز رسیده است که این می‌تواند بخشی از تقاضا را پاسخ دهد؛ اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم باید اعلام کنیم که این رکورد تولید طولانی‌مدت نخواهد بود.


انتهای پیام/4092/ن


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته