دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1397 - 11:32
منبع آگاه در گفتگو با آنا:

ممکن است مشکلات قانونی لغو روادید با سفر روحانی به عراق حل شود

یک منبع آگاه در سفارت عراق در تهران خبر داد که ممکن است با سفر رئیس جمهور کشورمان به بغداد، موانع قانونی لغو روادید میان ایران و عراق حل‌وفصل شود.
کد خبر : 367172
ebcc2402-20f8-4c73-b5d9-f9c242f4b2fb.jpg

یک منبع آگاه در رایزنی فرهنگی سفارت عراق در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: «سفر حسن روحانی به عراق مهم تلقی می‌شود، زیرا می‌تواند از سویی گره‌گشای بسیاری از مشکلات و اختلافات جرئی میان ایران و عراق بر سر موضوع لغو روادید باشد و از سوی دیگر پیام وحدت جریان مقاومت را به مردم منطقه و جهان برساند».


این منبع با بیان اینکه ممکن است مشکلات قانونی لغو روادید با سفر روحانی به عراق حل شود، افزود: «این موضوع ازجمله محورهای رایزنی رئیس جمهور ایران با مقام‌های عراقی است و امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد».


باوجود این، وی تأکید کرد که تاکنون از سوی بغداد هیچ موضوعی درباره لغو روادید میان دو کشور به سفارت عراق در تهران ابلاغ نشده است.


به گزارش آنا، برهم صالح، رئیس جمهور عراق روز گذشته در جمع خبرنگاران ایرانی درباره لغو کامل روادید میان ایران و عراق گفت: «در حال حاضر اقداماتی که ما برای شهروندان ایرانی‌ها انجام می‌دهیم بیش از تسهیل روادید است و امیدواریم به‌زودی به این هدف دست یابیم که روادید به‌طور کامل لغو شود».


وی افزود: «برخی مشکلات قانونی وجود دارد که باید حل  و موانع موجود رفع شود. طبق مذاکراتی که در حال انجام است، تسهیلات ویژه‌ای برای ایرانی‌ها در نظر گرفته خواهد شد».


همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دراین‌باره گفت: «به برادران عراقی پیشنهاد کرده‌ایم که روادید میان دو کشور به‌طور متقابل لغو یا رایگان شود یا اینکه دست‌کم قیمت آن کاهش یابد که مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و امیدوارم خبرهای خوبی اعلام شود».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته