دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1397 - 10:30
رضوانی در گفتگو با آنا:

ورزش ترمز ندارد/ تلاش رشته‌های آبی برای کسب سهمیه المپیک

رئیس فدراسیون شنا گفت: در ورزش نمی‌توان ترمز گرفت چرا که ورزشکاران آسیب می‌بینند و امیدواریم در شنا، شیرجه و واترپلو سهمیه المپیک بگیریم.
کد خبر : 367099

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون شنا یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌های سال 97 بود که نقش محسن رضوانی در مدیریت این فدراسیون بسیار تأثیر داشت. رضوانی که هم‌زمان سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو را در فدراسیون خود اداره می‌کند، تلاش کرد تا این رشته‌های آبی پیشرفت قابل‌ِتوجهی داشته باشند و این مهم در بازی‌های آسیایی جاکارتا با کسب مدال توسط ملی‌پوشان واترپلو و رکوردشکنی شناگران جلوه خاصی پیدا کرد.


محسن رضوانی درخصوص اینکه در سال 98 چه برنامه‌هایی برای پیشرفت شنا دارد تا ایران بتواند سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند، به خبرنگار ورزشی آنا گفت: در شنا اتفاق سریع‌السیری رخ نمی‌دهد. باید آهسته آهسته جلو رفت و سرمایه‌گذاری را روی رده‌های سنی پایین انجام داد تا در آینده شاهد پیشرفت شناگران باشیم. ما نفراتی چون مهدی انصاری، سینا غلامپور، بنیامین قره‌حسنلو، علیرضا یاوری و مهرشاد افقری را داریم که می‌توانند برای کسب سهمیه تلاش کنند.


وی ادامه داد: شنای ایران در ماده‌های 50 و 100 متر آزاد و 100 متر پروانه این شانس را دارد که سهمیه المپیک را کسب کند چرا که رکورد شناگران ما به رکورد ورودی المپیک بسیار نزدیک است و می‌توان این فاصله بسیار اندک را از بین برد ولی باید بدانیم که شنا نیاز به حمایت ویژه‌ای دارد.


تعامل با فدراسیون شنای کرواسی


رئیس فدراسیون شنا خاطرنشان کرد: در سفری که به کرواسی داشتم شاهد این بودم که فدراسیون شنای این کشور از فدراسیون‌های واترپلو و شیرجه مجزا است. در حقیقت آنها سه رشته آبی را توسط سه فدراسیون اداره می‌کنند ولی ما این سه رشته را در یک فدراسیون داریم. بدون تردید فشار بر روی ما بیشتر است ولی تلاش کردیم تا تعامل خوبی با کرواسی که یکی از کشورهای موفق در ورزش شنا است داشته باشیم و قرار است پرو کوتروویچ که مربی بدنسازی تیم ملی فوتبال کرواسی نیز بوده است به‌عنوان مشاور فدراسیون شنا در کنار ما کار کند تا از لحاظ ساختار بدنسازی شرایط شناگران ایران افزایش بی‌نظیری داشته باشد.


تمرین غلامپور با شناگران المپیکی


وی یادآور شد: درحال‌حاضر از 31 استان کشور تنها پنج هیئت استانی دارای استخر اختصاصی هستند. با وجود این مشکل بزرگ شاهد هستیم که در استان‌های مختلف شناگران همه تلاش خود را می‌کنند تا پیشرفت چشمگیری کنند. رفتن به المپیک در تمامی رشته‌ها دشوار است. جالب است بدانید ما در وزنه‌برداری تنها دو سهمیه داریم. با وجود این مشکل بزرگ ما ناامید نیستیم و شناگران‌مان را به‌خوبی حمایت می‌کنیم. یکی از راهکارهای ما حضور شناگران‌مان در میادین و عرصه‌های بین‌المللی است. به‌عنوان مثال موفق شدیم برای سینا غلامپور از طریق فدراسیون جهانی شنا بورسیه بگیریم تا این شناگر در کنار برترین شناگران دنیا که شانس صعود آنها به المپیک بسیار بالاست در تایلند تمرین کند و بتواند یکی از مسافران توکیو شود.


دست باز سرمربی واترپلو برای انتخاب فهرست نهایی


رضوانی درخصوص تلاش برای صعود واترپلو به المپیک 2020 توکیو گفت: ما به‌شدت تمرینات را با جدیت دنبال می‌کنیم. رقابت‌های انتخابی المپیک در آسیا با تأخیر مواجه شده و احتمالاً در اوایل سال 99 برگزار می‌شود. هرچند این امکان وجود دارد زمان آن جلوتر باشد و در دی‌ماه این رقابت‌ها برگزار شود. ما وظیفه داریم با جدیت تلاش کنیم تا 35 واترپلوئیست آماده برای تیم ملی مهیا کنیم و دست سرمربی تیم ملی را برای انتخاب نفرات نهایی باز کنیم. بدون تردید اگر در هر پست واترپلو ما دو تا سه بازیکن آماده داشته باشیم، الکساندر چیریچ می‌تواند با آماده‌ترین نفرات تیمش را مهیای رقابت با حریفان بزرگی چون قزاقستان، چین و کره جنوبی کند.


بورسیه فینا را برای شیرجه گرفتیم


وی در مورد پیشرفت ورزش شیرجه گفت: کوشش زیادی کردیم تا در شیرجه هم پیشرفت کنیم، اگرچه امکانات‌مان اندک‌تر است ولی می‌توانیم روی پیشرفت بچه‌های شیرجه حساب ویژه‌ای باز کنیم. یکی از اقدامات مهمی که انجام دادیم این است که بورسیه فدراسیون جهانی شنا را برای یکی از شیرجه‌روها گرفته‌ایم که در یکی از کمپ‌های مورد تأیید فینا که احتمالاً در چین خواهد بود او تمرین کند و بتواند در کنار شیرجه‌روهای چینی شانس زیادی برای صعود به المپیک پیدا کند.


ترمز به ورزش آسیب می‌زند


رئیس فدراسیون شنا در پایان خاطرنشان کرد: در ورزش نمی‌توان ترمز گرفت چون ورزشکاران آسیب می‌بینند و حریفان و رقبا از ما فاصله می‌گیرند به‌خصوص آنهایی که از ما عقب هستند به ما می‌رسند و حتی جلو می‌زنند. سال 98 با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای فدراسیون سالی دشوار خواهد بود. ما دست از تلاش نمی‌کشیم. این امید را داریم که در بازی‌های آسیایی 2022 تیم ملی واترپلو را با چرخشی فوق‌العاده از مدال برنز به‌سمت قهرمانی ببریم. برای شناگران و شیرجه‌روها نیز پیشرفت زیادی را انتظار داریم ولی این خواسته مهم را داریم که حمایت‌ها از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو بیشتر شود.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته