دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 16:09

درخواست ایجاد دریاچه گردشگری در البرز/ ارجاع طرح به سازمان محیط زیست به‌خاطر بحران آب در کشور

ششمین جلسه کارگروه ارزیابی استان البرز با موضوع بررسی مکان‌یابی اجرای طرح دریاچه مصنوعی گردشگری البرز با حضور اعضاء کمیته ارزیابی در اداره کل محیط زیست استان البرز تشکیل شد. در این جلسه مقرر شد با توجه به بحران آب در کشور و کمبود منابع سطحی و زیرزمینی آب، این طرح برای ارزیابی به سازمان محیط زیست ارجاع شود.
کد خبر : 36707

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از از اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، این طرح در زمینی به مساحت 35 هکتار با کاربری‌هایی در حوزه گردشگری شامل دریاچه مصنوعی، ایجاد فضای سبز، ایجاد فضای تفریحی و تفرجگاهی، فرهنگی و تجاری توسط شرکت مهندسی سد تونل پارس ارائه شد.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، گفت: اجرای طرح دریاچه مصنوعی در صورت تامین منابع آبی امکان‌پذیر و با در نظر گرفتن ظرفیت برد اکولوژیک و در نظر گرفتن طرح‌های توسعه سرزمینی در استان البرز قابل بررسی است.


تورج همتی افزود: مردم امروزه به دنبال طبیعت‌گردی هستند. ولی اینگونه طرح‌های مصنوعی می‌بایست به دنبال مجوزهای لازم بالاخص مجوز آب و همچنین برآورده کردن نیازهای ضروری مردم باشد.


وی اظهار داشت: جایگاه اینگونه طرح‌ها باید با آمایش سرزمین استان واسناد بالا دستی سازگار باشد.


وی در پایان خاطرنشان ساخت با توجه به محدودیت‌های شدید منابع آبی سطحی و زیرزمینی به اینگونه طرح‌ها اجازه برداشت آب از چاه و رودخانه داده نمی‌شود.


در پایان مقرر شد کارفرما به تمامی سوالات حاضرین در جلسه طی یک نامه جواب مقبول دهد و طرح برای بررسی بیشتر به سازمان حفاظت محیط زیست ارجاع شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته