دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1397 - 02:19
حسن‌نژاد در گفتگو با آنا:

فساد در نظام اقتصادی کشور خروجی ارز چند نرخی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هرگاه اقتصاد دچار آربیتراژ بوده و یک کالا دو قیمت داشته باشد شاهد فساد در نظام اقتصادی خواهیم بود.
کد خبر : 366993
BS0K9752.jpg

محمد حسن‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره فساد موجود در نظام اقتصادی و اینکه مطمئناً فسادهای دیگری هم روشن خواهد شد، گفت: اخلال در نظام اقتصادی کشور تابع یک کلیشه است که تا اصلاح نشود شاهد پرونده‌ پتروشیمی و اشخاصی مانند «مرجان شیخ الاسلامی آل‌آقا» خواهیم بود.


نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: اخلال در نظام اقتصادی مانند این است که بیماری کبد چرب داشته باشد، اما پزشکان برای قسمت‌های دیگر بدن دارو تجویز کنند. این مشکلی را حل نخواهد کرد و تا آن کبد چرب درمان نشود، بدن به حال تعادل نخواهد رسید.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگاه اقتصاد دچار آربیتراژ بوده و یک کالا دو قیمت داشته باشد فساد ایجاد می‌شود، تصریح کرد: دو سال است که اقتصاددانان کشور فریاد می‌زنند که دلار چند نرخی مایه فساد است، اما کسی توجه نمی‌کند.


حسن‌نژاد با بیان اینکه خروجی دلار 4200 تومان به غیر از فساد 100 هزار میلیارد تومانی برای کشور نبوده است، تأکید کرد: این مبلغ دو و نیم برابر کل یارانه پرداختی به تمام مردم ایران در طول یک سال و یا تمام مبلغ حقوق و دستمزد کارکنان دولت در یکسال است و سیاست اشتباهی که در قیمت دلار اجرا شد، شرایطی را به‌وجود آورد که یک خانم بتواند به راحتی مبلغ کلانی را از کشور حیف و میل کند.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته