دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 اسفند 1397 - 11:19
پژوهشکده امام خمینی (ره):

بیانیه گام دوم بار ناامیدی را از تارک رفیع انقلاب اسلامی می‌زداید

پژوهشکده امام خمینی تأکید کرد: بیانیه گام دوم با روشن کردن دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی بار ناامیدی و بی‌حاصلی را از تارک رفیع انقلاب اسلامی می‌زداید.
کد خبر : 366849

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست تخصصی تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


مصطفی یوسفی رئیس پژوهشکده امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه مربوط به این نشست را قرائت کرد که متن بیانیه بدین شرح است: مرکز فرهنگی امام خمینی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد پژوهشی و تبیین و ترویج اندیشه‌های امام خمینی مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی است. از آنجایی که مبانی اندیشه‌های امام، همان نقشه راه انقلاب اسلامی ایران است، وظیفه این مرکز در تبیین اندیشه‌های انقلاب برای ترسیم چشم‌انداز آینده کشور امری حیاتی و مهم است. شناخت اندیشه‌های حضرت امام امری دقیق اصولی و علمی است که مستلزم اشراف بر مکتب فکری آن عزیز و دوری از زورگیری‌ها و پیش‌های فرض‌ها در استنتاج است.


در ادامه بیانیه آمده است: کج‌فهمی‌هایی چون توجه صرف به اسم و عکس و یاد ایشان به‌جای تمسک به اصول و مبانی اندیشه اصول و مبانی چون مبارزه با استکبار جهانی مبارزه با استبداد داخلی مبارزه با اشرافی گری مبارزه با تحجر و مبارزه با خستگی سیاسی و غیره. اکنون مقام معظم رهبری به‌عنوان رهبری پرصلابت و نسخه متین اندیشه امام خمینی نقشه راه انقلاب هستند.


در بیانیه تأکید شده است: ازاین‌رو پژوهشکده امام خمینی و مطالعات تطبیقی مرکز امام خمینی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد در اولین برنامه علمی خود برای تبیین اندیشه‌های رفیع امام خمینی، موضوع بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران بیان فرمودند را در دستور کار قرار داد.


در ادامه بیانیه تصریح شده است: امروز این بیانیه می‌تواند از چند بعد برای پژوهشگران اساتید و دل‌بستگان به امام و رهبری و انقلاب اسلامی حیاتی باشد اولین پیام مبین اصول و مبانی نظریه نظام انقلابی جمهوری اسلامی ایران است ثانیاً با روشن کردن دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی بار ناامیدی و بی‌حاصلی را از تارک رفیع انقلاب اسلامی می‌زداید.


در پایان بیانیه آورده شده است: آغاز دهه پنجم انقلاب شروع چله پر افتخار دیگری است که نوید فتح قله‌های عدالت، عزت، استقلال، آزادی و امنیت اخلاق و رفاه برای ملت عزیز ایران به همراه دارد برگزاری این نشست گام کوچکی برای تحقق این مهم هست.


انتهای پیام/۴۱۱۳


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته