دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 13:17

نمایندگان مجلس خبرگان با طرح افزایش تعداد نمایندگان این مجلس مخالفت کردند

نمایندگان مجلس خبرگان پس از بحث و بررسی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری مخالفت کردند.
کد خبر : 36663

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، همچنین آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: پس از استماع نظرات موافق و مخالف، این طرح به رای گذاشته شد که اعضای خبرگان با آن مخالف کردند.


وی افزود: هر گونه تغییر در تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در آینده منحصر به نظر اعضای این مجلس خواهد بود.


بنابراین بر اساس مصوبه امروز -چهارشنبه 11 شهریورماه- مجلس خبرگان تعداد نمایندگان این مجلس در دوره پنجم 86 نفر خواهد بود. همچنین مقرر شد در آخرین سال هر دوره بحث افزایش تعداد اعضای این مجلس به رأی گذاشته شود و در صورت تصویب نمایندگان مجلس خبرگان به وزارت کشور ابلاغ شود.


به گزارش آنا، روزگذشته-سه‌شنبه 10 شهریورماه- در پایان نوبت اول اجلاسیه هجدم مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: طبق آنچه قرار بود از سال 65 به ازای افزایش یک میلیون نفر جمعیت یک نماینده خبرگان در هر استان اضافه شود و بر اساس پیشنهاد وزارت کشور 13 تا 16 نفر به تعداد اعضای مجلس خبرگان رهبری اضافه می‌شود تا تعداد اعضا به حدود 100 نفر برسد.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کمیسیون مربوط پیشنهاد تعداد اعضای مجلس خبرگان رهبری را مطرح و مجلس خبرگان هم در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته