دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1397 - 11:48
وزیر خارجه آمریکا:

خواستار آزادی لوینسون توسط ایران هستیم تا به خانواده خود بازگردد

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: ما خواستار آزادی لوینسون توسط ایران هستیم تا وی به خانواده خود بازگردد.
کد خبر : 366534
c06b35c3-1a1a-48de-8765-9eaa0b18ff7c.jpeg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مایک پمپئو و جان بولتون هر دو در حساب کاربری خود در توئیتر نسبت به دوازدهمین سالگرد مفقود شدن «باب لوینسون» واکنش نشان دادند.


مایک پمپئو نوشت: امروز دوازدهمین سالگرد بازداشت لوینسون در ایران است. ما خواستار آزادی لوینسون توسط ایران هستیم تا وی به خانواده خود بازگردد. آمریکا مصمم است تمامی شهروندانش که در سراسر جهان بازداشت هستند را آزاد کند و ما تا تحقق این امر از تلاش دست برنمی‌داریم.



جان بولتون نیز در توئیتی نوشت: باب لوینسون 12 سال پیش در ایران بازداشت شد. ایرانیان به تعهدات خود برای بازگرداندن وی به خانواده‌اش عمل نمی‌کنند. دولت آمریکا هیچ‌گاه از تلاش برای آزادی لوینسون و سایر شهروندانش که بازداشت هستند دست برنمی‌دارد.



به گزارش آنا، باب لوینسون جاسوس آمریکایی که به این منظور به ایران و جزیره کیش سفر کرده بود، 12 سال پیش مفقود شد. مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به عدم اطلاع از سرنوشت وی اعلام نظر کرده‌اند.


در زمان هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، فیلم‌ها و عکس‌هایی از لوینسون با لباس نارنجی (زندانیان گوانتانامو) منتشر شد و برخی از تحلیلگران مدعی شده بودند که وی در بازداشت گروه‌های مرتبط با القاعده در پاکستان است.


سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بارها لوینسون را کارمند بازنشسته این ارگان معرفی کرده بود ولی درنهایت به سفر وی به ایران برای جاسوسی اعتراف کرد.


انتهای پیام/4106/4093/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته