دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1397 - 07:44

افزایش سهم زنان در دستگاه خدمات ملکی افغانستان

رئیس گروه مستقل خدمات ملکی افغانستان تصریح کرد که در سال جاری سهم زنان در دستگاه خدمات ملکی کشور 5 درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 366419

به گزارش حوزه آسیا گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از طلوع نیوز،‌ احمدنادر نادری در همایش گرامیداشت روز زن اعلام کرد که در سال جاری سهم زنان در دستگاه خدمات ملکی کشور 5 درصد افزایش داشته است.


به گفتهٔ وی، حضور زنان در نهادهای خدمات ملکی کشور به بیش از ۲۷ درصد رسیده است.


نادری افزایش ظرفیت و مهارت‌های فردی زنان، حمایت دولت از زنان، روان‌سازی روند استخدام و برگزاری آزمون‌های گروهی سراسری را از عوامل عمدهٔ افزایش حضور زنان در نهادهای خدمات ملکی کشور هستند.


نادری افزود در سال ۱۳۹۶، زنان تنها ۲۲ درصد کارکنان خدمات ملکی را تشکیل می‌دادند، اما در حال حاضر این رقم به ۲۷.۳۳ درصد می‌رسد.


رئیس گروه ابراز امیدواری کرد که میزان حضور زنان در خدمات ملکی در آینده به 50 درصد برسد.


آقای نادری تأکید کرد: «امسال یک از بهترین سال‌ها برای زنان در خصوص حضورشان در خدمات ملکی افغانستان بود. در سال‌های گذشته، زنان سهم بیش‌تری در وظایف مقدس معلمی و خدمات بهداشتی داشتند، اما امروز خوش‌بختانه زمینهٔ حضور زنان در سایر عرصه‌ها و در رده‌های مختلف مدیریتی فراهم شده است.»


نادری هشدار داد که تغییرات انجام شده در راستای افزایش سهم زنان در دستگاه‌های خدمات ملکی به‌صورت کامل نهادینه نشده و هنوز هم خطر بازگشت به عقب به‌صورت جدی وجود دارد.


انتهای پیام/4106 /4124/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته