دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 13:33
در گفت‌وگو با آنا

جعفر کاشانی: طاهری حق ندارد از هواداران پول بگیرد/ اعتصاب بازیکنان دروغ است / قرارداد باقری 600 میلیون نیست

رییس هیات مدیره پرسپولیس گفت: آنهایی که مدعی ناکارآمد بودن ما هستند چرا نماندند و باشگاه پرسپولیس را نساختند.
کد خبر : 36621

جعفر کاشانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص شماره حسابی که از سوی علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در سایت رسمی این باشگاه جهت کمک‌های نقدی هواداران گذاشته شده، عنوان کرد: «این موضوع بدون اطلاع ما انجام شده‌ است چون اصلا چنین بحثی در هیات مدیره عنوان نشد، که بخواهد عملی شود. این کار از اساس مشکل دارد و ما با آن مخالفیم. شاید طاهری منظور دیگری داشته و خواسته او غلط مطرح شده است.»


وی افزود: «کمک مالی برای باشگاهی است که سازمان هواداران دارد. اینجا یک تیم است و نمی توان از مردم پول گرفت. پول را هوادار باشگاهی می دهد که کارت عضویت دارد و در ازای پولی که می پردازد، خدماتی دریافت می کند. این اتفاق در سراسر دنیا رخ می دهد. باشگاه ها امکانات خوبی از جمله سالن های ورزش، آمفی تئاتر، رستوران و ... دارند و با خدمات رساندن به هواداران خود درآمد مناسبی را بابت خدمات رفاهی خود دریافت می کنند. من هم امیدوارم تیم پرسپولیس روزی به باشگاه تبدیل شود تا چنین امکاناتی در اختیار هواداران خود قرار دهد.»








کریم باقری از بازیکنان بزرگ باشگاه پرسپولیس بوده و اجازه دارد نظرات دلسوزانه خود را مطرح کند. هر کسی می تواند دیدگاه های خود را بیان کند اما بهتر است این نظرات صائب باشد و به گونه ای مطرح نشود که دستاویز دشمنان تیم شود. باقری باید کارش را انجام دهد و همیشه در سایه حرکت کند

رییس هیات مدیره پرسپولیس با اشاره به اینکه طاهری حق ندارد از هواداران پول بگیرد، عنوان کرد: «قطعا اشتباهی رخ داده که چنین شماره حسابی اعلام شده است. این حواشی را ایجاد می کنند تا پرسپولیس را زمین بزنند. از تمامی دوستداران پرسپولیس می خواهم به هیچ عنوان پولی به این حساب واریز نکنند. بحث خصوصی سازی منتفی شده و باشگاه زیرنظر وزارت ورزش اداره می شود. طی جلساتی که با مناف هاشمی و سجادی معاونان وزیر ورزش داشتم، این دوستان قول مساعد دادند که امروز یا فردا مبلغ قابل توجهی به حساب باشگاه پرسپولیس واریز خواهند کرد.»


وی ادامه داد: «با پرداخت این پول بخش عمده ای از مشکلات مالی پرسپولیس حل خواهد شد. به حساب بازیکنان صبور تیم پول واریز می شود و بحث هایی دروغینی که بازیکنان اعتصاب می کنند، منتفی می شود. ضمن اینکه اقدامات بسیار خوبی برای جذب اسپانسر انجام شده و پیگیری ها به نتایج خوبی رسیده است. به احتمال فراوان هفته آینده قرارداد با اسپانسر جدید بسته خواهد شد و پرسپولیس شرایط مساعدتری پیدا می کند.»


کاشانی خاطرنشان کرد: «در این میان از هواداران خاص پرسپولیس می خواهم به جای تقابل با پرسپولیس با تیم تعامل کنند تا دردسرهای ما کمتر شود. همچنین از بازیکنان تیم می خواهم که آستانه صبر خود را بالا ببرند و حرفی نزنند که به ضرر خودشان و تیمشان تمام شود. مسائل مالی با صبر و تحمل حل شدنی است. موانع قانونی وجود دارد که وزارت ورزش در حال برطرف کردن آن است و در آینده باشگاه خواهیم شد. بازیکنان صبر کنند تا برای باشگاه دولتی پرسپولیس بودجه تعریف شود.»


رییس هیات مدیره پرسپولیس در خصوص خوابیدن یکی از بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه درفشی فر با ناراحتی بیان کرد: «جای تاسف دارد که برای پرسپولیس چنین اتفاقاتی رخ بدهد. مقصر ما نیستیم که امروز باید پاسخگوی این مشکلات باشیم. مقصر کسانی هستند که در 35 سال گذشته گامی برای حل مشکلات باشگاه برنداشته اند. چرا باید باشگاهی مثل پرسپولیس با چنین اتفاقات تلخی روبرو شود. آقایانی که این همه سال در پرسپولیس بودند چرا نتوانستند در زمین دو هزار متری درفشی فر چند ساختمان مختلف برای انجام امور باشگاه بسازند. آنها باید خوابگاه، سالن های ورزشی, رستوران و ... برای پرسپولیس می ساختند تا امروز درآمدهای بسیار خوبی نصیب باشگاه می شد. خدا پدر دادکان را بیامرزد که حداقل یک ساختمان به پرسپولیس داد که حداقل یک آدرس داشته باشیم.»


وی در خصوص رقم قرارداد 600 میلیونی کریم باقری و 400 میلیونی مصطفی قنبرپور که در محافل خبری عنوان شده بود، تصریح کرد: «چه کسانی این ارقام دروغین را منتشر می کنند. اگر سندی دارند آن را منتشر کنند وگرنه شایعه سازی نکنند. وقتی خود باشگاه این رقم را اعلام کرد آنوقت درست است. به من هم باشد برای آنکه خودم را بزرگ جلوه دهم و حسرت دوستانم را برانگیزم می گویم یک میلیارد تومان قرارداد بسته ام. مطمئن باشید که مبلغ قرارداد باقری و قنبرپور پایین‌تر از این حرف ها است و اگر آنها در جایی چنین حرفی را بزنند فقط برای آن بوده که خودشان را بزرگ کنند.»


کاشانی در واکنش به اظهارنظر کریم باقری مبنی بر اینکه اگر طاهری نمی تواند کاری انجام دهد از تیم برود، اظهارکرد: «اصلا چنین صحبت هایی را مطرح نکنید. مَثَل این قضیه در زندگی اجتماعی خود ماست. می گوییم فلان دکتر خوب نیست و هر بار که بیمار می شویم به سراغ همان دکتر می رویم تا زمانی که دکتر بهتری پیدا کنیم. اما بهتر است قدر همان دکتر را بدانیم که بارها تلاش کرد تا ما درمان شویم.»








از تمامی دوست داران پرسپولیس می خواهم کوچکترین پولی را واریز نکنند. بحث خصوصی سازی منتفی شده و باشگاه زیرنظر وزارت ورزش اداره می شود

وی ادامه داد:« کریم باقری از بازیکنان بزرگ باشگاه پرسپولیس بوده و اجازه دارد نظرات دلسوزانه خود را مطرح کند. هر کسی می تواند دیدگاه های خود را بیان کند اما بهتر است این نظرات صائب باشد و به گونه ای مطرح نشود که دستاویز دشمنان تیم شود. باقری باید کارش را انجام دهد و همیشه در سایه حرکت کند تا حواشی از تیم دور شود. امیدوارم او و دیگر علاقمندان به پرسپولیس کاری کنند که شادی و حلاوت موفقیت از تیم جدا نشود.»


رییس هیات مدیره پرسپولیس در مورد اینکه اعتراض هایی به او و دیگر اعضای هیات مدیره مبنی بر خنثی بودنشان مطرح شده، گفت: «برای هر کار بزرگ باید تفکر بزرگ وجود داشته باشد. آنهایی که می گویند از ما کاری بر نمی آید قبل از ما چه کرده اند که امروز مدعی ناکارآمد بودن ما هستند. باشگاهی ایجاد کردند که ما در خیابان با خبرنگاران مصاحبه نکنیم. فضایی ایجاد کردند که ما آن را توسعه دهیم. اصلا اگر خوب بودید چرا نماندید و رفتید. چرا صبر نمی کنید و برآیند کار ما را نمی بینید.»


وی خاطرنشان کرد: «به آقایانی که چنین نظری دارند می‌گویم دو سال است وقت تیم را با خصوصی سازی تلف کرده اید. سکوت کنید و با چنین بهانه هایی مانع پیشرفت ما نشوید. پرسپولیس امروز زیر نظر وزارت ورزش است. آن هم در شرایطی که قرار بود تیم خصوصی شود. در نتیجه بودجه ای برای پرسپولیس کنار گذاشته نشده بوده و حالا وزارت از بخش های دیگر تلاش کرده مشکل مالی تیم را حل کند. باز هم امیدوارم دوستان صبوری کنند تا مجبور نشوم حرف دلم را بزنم و کدورت هایی را به وجود آورم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته