دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1397 - 21:06
حیدری:

درختکاری با اعتقادات مذهبی مردم پیوند دارد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه‌ای از علایق ملی با اعتقادات مردم پیوند دارد.
کد خبر : 366206
IMG_6695.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مبارکه، با همت مدیریت امور اداری و فضای سبز و با همکاری معاونت فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه و به مناسبت روز درخت‌کاری و آغاز هفته منابع طبیعی، مراسم نمادین کاشت نهال به یاد شهدای دانشجویان مدافع حرم شهید علیرضا جیلان، شهید احمد قاسمی کرانی، شهید کمیل قربانی و زندهیاد حاج حسن غلامی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه و با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، ریاست دانشگاه، معاونان، جمعی از  اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در محوطه دانشگاه مبارکه برگزار شد.


عباسعلی حیدری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با کاشت نخستین نهال درباره اهمیت و پاسداشت این روز ملی اظهار کرد: درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی در ایران، با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد. کاشتن درخت امری است که اجر اخروی در پی دارد و از حرمت و قداست ویژه‌ای برخوردار است، تا‌حدی‌که کاشت درخت، نوعی عبادت فرض شده و حتی در این باره روایات معتبری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است.


محمد گلناری عباسی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه نیز با حضور در این مراسم عنوان کرد: روز درختکاری فرصتی برای پاسداشت درخت به عنوان یک موهبت خدادادی است، سرمایه‌ای ارزشمند که با حفظ هوا، آب و خاک نقش مهمی را در زندگی بشر ایفا می‌کند و همچون یک کارخانه طبیعی، اکسیژن مورد نیاز موجودات زنده را فراهم می‌سازد


وی تشریح کرد: درختان زینت زمین هستند و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته