دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1397 - 00:42
رئیس جریان حکمت ملی عراق:

کابینه دولت عراق به‌زودی تکمیل می‌شود

رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت که روند تکمیل کابینه دولت جدید عراق به‌زودی پایان می‌یابد.
کد خبر : 366128

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از شبکه جریان حکمت ملی عراق، حجت‌الاسلام «عمار الحکیم» در جلسه پرسش و پاسخ نشست «انجمن سلیمانیه» گفت: «گاهی دخالت‌هایی ازسوی نهادهای نظامی در امور سیاسی دیده می‌شود که تاحدی طبیعی است و به هرحال عراق تازه از جنگ درآمده، اما مهم آن است که به‌وضوح این وضعیت را زیر نظر داشته باشیم و همه با هم تلاش کنیم».


رئیس جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد: «موضوع تکمیل کابینه عراق تا چند هفته و بلکه چند روز دیگر حل‌وفصل خواهد شد».


رئیس جریان حکمت ملی عراق درباره تجربه سیاسی خود در زمینه تشکیل نهاد سیاسی نوپا از نیروهای جوان نیز گفت: «موضوع این بود که ما متوجه تفاوت واقعیت‌ها بودیم و می‌دیدیم که نسلی تازه برمی‌آید و نیروهای سیاسی سنتی نمی‌تواند با آن برخورد داشته باشد. تلاش ما برای نوسازی نهاد سابق با مخالفت و حساسیت مواجه شد، یا باید نظام داخلی را تغییر می‌دادیم یا خود برای تشکیل نیرویی تازه اقدام می‌کردیم. به نظر بسیاری این کار عجیب بود که نهادی جاافتاده و باسابقه را ترک کنیم و به سمتی که معلوم نبود کجاست برویم».


وی افزود: «نسل جدید و جوانان کشور نیازمند نیروهای سیاسی‌ای هستند که بتواند این نسل جدید را بپذیرد و درها را به رویشان باز کند و مایه افتخار است که صدها نیروی جوان با کمک جریان حکمت توانسته‌اند نقش اجتماعی و سیاسی برعهده داشته باشند».


حکیم افزود: «جریان حکمت توانست نشان دهد که حزب بدون کمک دولت می‌تواند بماند و عمل کند و مؤثر باشد و تأکید کرد بعد از یک سال و نیم احساس می‌کنیم که اقدام ما درست و در زمان مناسب بوده است».


وی در ارزیابی عملکرد دولت در سیاست خارجی و حفظ تعادل منطقه‌ای گفت که چالش داعش باعث شد که جهان در کنار عراق بایستد و این راه را برای گسترش روابط باز کرد.


رئیس جریان حکمت ملی عراق با قدردانی از دولت «حیدر العبادی» که آغازگر این تحول بود، گفت: «رئیس جمهور جدید عراق نماینده عراق در امور بین‌المللی شد و نخست‌وزیر هم متوجه اهمیت تعادل در روابط با همه کشورهاست. عراق باید برنامه‌ای فراگیر برای همکاری با همه کشورهای منطقه داشته باشد. این برنامه از اردن شروع شد، باید همین کار را با ایران، ترکیه، عربستان و مصر و دیگران انجام دهیم».


حکیم افزود: «هفته آینده رئیس جمهور ایران در عراق خواهد بود و اطمینان داریم که دو کشور می‌توانند به توافقات خوبی برای گسترش روابط دست یابند».


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته