دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1397 - 16:30
سلم‌آبادی:

۹۲۲ پایگاه جشن نیکوکاری در مدارس خراسان جنوبی برپا شد

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان‌جنوبی گفت: ۹۲۲ پایگاه جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه همزمان با سراسر کشور در مدارس خراسان جنوبی برپا شد.
کد خبر : 366113
922-پایگاه-جشن-نیکوکاری-در-مدارس-خراسان-جنوبی-برپا-شد.jpg

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کمیته امداد استان خراسان‌جنوبی، رضا سلم‌آبادی در مراسم نواخته‌شدن زنگ جشن نیکوکاری در دبستان پسرانه سما که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، گفت: جشن نیکوکاری باهدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و کمک به دانش‌آموزان نیازمند روز ۱۵ اسفند در مدارس، ۱۶ اسفند در میدان‌ها و مساجد و ۱۷ اسفند در مصلاهای نماز جمعه با شعار «عیدی برای همه» برگزار می‌شود.


وی افزود: تعداد ۱۲۰ هزار پاکت بین دانش‌آموزان برای جمع‌آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در مدارس توزیع‌شده و امروز دانش‌آموزان استان با حضور در مراسم جشن نیکوکاری، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به دانش‌آموزان و خانوارهای نیازمند اهدا می‌کنند.


مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی یادآور شد: روز نخست جشن نیکوکاری در ۹۲۲ پایگاه جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه همزمان با سراسر کشور در این استان با همکاری سازمان آموزش و پرورش، کمیته امداد، سازمان دانش‌آموزی، سپاه و بسیج برپا شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان‌جنوبی نیز گفت: جشن نیکوکاری روحیه تعاون و همکاری را بین دانش‌آموزان تقویت می‌کند و برپایی این آیین‌ها با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی تأثیر مثبتی بر تقویت آرمان‌های دینی، اسلامی و انقلابی خواهد داشت.


مشیرالحق عابدی افزود: مسئولان نظام و به‌ویژه والدین دانش‌آموزان باید در نشر حس انسان‌دوستی از نسلی به نسل دیگر تلاش کنند؛ زیرا که دانش آموزان بهترین سفیران نشر این آرمان‌ها در جامعه هستند.


وی نقش اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع از آیین‌های نیکوکاری سنوات قبل را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: چگونگی نحوه جمع‌آوری و کمک به نیازمندان و بازخورد آن نقش تأثیرگذاری در تقویت جشن نیکوکاری در سال‌های آینده خواهد داشت.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک استاندار خراسان‌جنوبی به جشن نیکوکاری خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات خاصی در زمینه کمک و خدمت‌رسانی به محرومان دارند باید با همکاری و هم‌افزایی بیش‌ازپیش با کمیته امداد نسبت به محرومیت‌زدایی اقدام کنند.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب