دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ترکیه قیمت تخم مرغ صادراتی ایران را شکست

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه ترکیه با واردات تخم‌ مرغ از طریق کردستان عراق قیمت محصول ایران را شکست، گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم‌ مرغ تولید داخل در مرز ایران و عراق 3 هزار و 100 تومان است.
کد خبر : 36605

ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه مجوز صادرات روزانه 300 تا 350 تن تخم‌مرغ به کشور عراق صادر شده است، افزود: عمده‌ترین کشورهای واردکننده تخم‌مرغ از ایران، عراق و افغانستان هستند.


وی تصریح کرد:‌ البته تخم‌ مرغ ایرانی به کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان و عمان نیز صادر می‌شود، اما میزان آن بسیار اندک است و قابل توجه نیست.


نبی‌پور ادامه داد: از دو ماه گذشته مرز عراق و افغانستان مسدود بود، اما به تازگی مرز عراق باز و صادرات تخم‌مرغ از سر گرفته شد؛ با این حال مرز افغانستان تا به امروز مسدود باقی مانده است.


رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان تهران قیمت تخم‌ مرغ عرضه شده در بازار داخلی را 2 هزار و 600 تومان در هر کیلوگرم اعلام و اضافه کرد: در زمان اعلام آنفولانزای مرغی صادرات تخم‌مرغ به عراق کاملا متوقف شد، اما اکنون سلامت این محصول اعلام شده و صاردات آن ادامه دارد.


به گفته وی، در زمان از سرگیری صاردات تخم‌مرغ ایرانی به عراق پس از آنفولانزای مرغی، صادرکنندگان کمی عجله کردند و همین امر موجب کاهش قیمت خرید از سوی بنکداران عراقی شد، چرا که آنها احساس کردند یا محصول بر روی دست تولیدکننده باقی مانده و یا هنوز دارای مشکل است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تخم مرغ مرز عراق
ارسال نظر
قالیشویی ادیب