دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 10:13

مدیر سابق «سیا» خواستار همکاری با «جبهه‌النصره» شد

مدیر سابق سیا پیشنهاد کرد که برای مبارزه با داعش، از گروهک «جبهه‌النصره» (شاخه تشکیلات تروریستی القاعده در سوریه) کمک گرفته شود.
کد خبر : 36601

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، «دیوید پترائوس» در مصاحبه با منبعی در سایت «دیلی‌بیست» گفت: برای مقابله با داعش باید از افراد میانه‌رو در «جبهه‌النصره» استفاده شود.


براساس این گزارش، «دیلی‌بیست» نوشت: مسؤولان آمریکایی این طرح «پترائوس» را خطرناک، غیرقابل اجرا و جنجال‌برانگیز توصیف کردند زیرا آمریکا جنگ علیه تروریسم را پس از حملات القاعده در 11 سپتامبر 2001 آغاز کرد.


«پترائوس» در مارس 2011 و در اوایل بحران سوریه مدیر «سیا» بود و در آن زمان نیز خواستار حمایت دولت آمریکا از تروریست‌ها و باندهای مسلح در سوریه شده بود.


به‌نوشته «دیلی‌بیست»، ایده «پترائوس» با موانع قانونی و امنیتی زیادی مواجه است. در سال 2012 دولت «اوباما»، «جبهه‌النصره» را به‌عنوان سازمانی تروریستی معرفی و سال گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا دستور حمله هوایی به مواضع آن را صادر کرد.


«پترائوس» اوایل سال 2011 به‌عنوان مدیر سیا فعالیت می‌کرد و زمانی‌که بحران سوریه آغاز شد، به همراه «هیلاری کیلنتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا و «لئون پانتا» وزیر دفاع این کشور، دولت «اوباما» را ترغیب به همکای با معارضان سوری کردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مبارزه با داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته