دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1394 - 14:27
رئیس دانشگاه آزاد فارس مطرح کرد

نقش موثر مدیران گروه‌ در کنترل هزینه‌ها و جلوگیری از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: مدیران گروه‌های آموزشی در واحدهای دانشگاهی می‌توانند با یک برنامه‌ریزی صحیح و منطقی در کنترل هزینه‌ها نقش مهمی را ایفا کنند و از زیان‌دهی واحدها جلوگیری کنند.
کد خبر : 36588

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، دکتر حمزه سارویی در جلسه هماهنگی امور آموزشی و تبادل نظر میان مسئولان و مدیران گروه‌های آموزشی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بر لزوم برگزاری جلسات مداوم بین اعضای گروه‌های آموزشی، حل مسائل و مشکلات دانشجویان و همچنین دقت نظر در مورد جذب استادان حق‌التدریس و هماهنگی آنها با گروه‌های آموزشی تاکید کرد.


سارویی گفت: هدف از برگزاری چنین جلسات و نشست‌هایی بررسی مشکلات آموزشی و همچنین خدمات دهی به دانشجویان است و دانشجویان به راهنمایی مدیران گروه برای حل مشکلات آموزشی نیاز دارند که همه وظیفه داریم در اسرع وقت نسبت به حل این مشکلات دانشجویان مطابق با قوانین و مقررات سازمان مرکزی اقدام کنیم.


رئیس واحد شیراز با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت آموزشی افزود: مسئولیت مدیران گروه‌های آموزشی در دانشگاه با توجه به انتخابی بودن آنها توسط اعضای هیات علمی و ارتباط مستقیم با دانشجویان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا نیاز است مدیران گروه در پاسخگویی به مشکلات و درخواست های دانشجویان، در راستای حل مسائل آموزشی تلاش بیشتری نمایند تا دانشجویان با آرامش بیشتری نسبت به تحصیل خود در دانشگاه بپردازند.


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد فارس به تبیین شرح وظایف مدیران گروه های آموزشی با رویکرد آموزشی و فرهنگی پرداخت و تاکید کرد: استادان با استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی لازم است جدیت در کار و فعالیت های دانشجویی را در کلاس های درسی بیشتر کنند، چرا که این موضوع باعث ارتقای سطح کیفی آموزش در بین دانشجویان خواهد بود و خواستار همکاری و همیاری همه مدیران آموزشی در پیشبرد توسعه این واحد دانشگاهی شد و پیشنهادهای مشاوره‌ای مدیران گروه‌های آموزشی واحد در این راستا را ارج نهاده و از آن استقبال کرد.


رئیس واحد شیراز خاطرنشان کرد: مدیران گروه‌های آموزشی می‌توانند با برنامه ریزی‌های اصولی و منطقی در واحدها در کنترل هزینه‌ها، افزایش سطح علمی دانشجویان و همچنین با بهره گیری از تصمیم گیرهای جامع و عقلانی می‌توانند از زیان‌دهی واحدها جلوگیری کنند.


سارویی از نقش مدیران گروه‌های آموزشی در پیگیری تصویب رشته‌های بین رشته ای سخن گفت و از آنان خواست تا تصویب رشته‌ها را با جدیت برنامه ریزی کنند و همچنین دقت نظر بیشتری در خصوص توزیع متوازن کلاس‌ها در طول هفته و استفاده صحیح از تمام ظرفیتها را مد نظر داشته باشند که این امر به نوبه خود به رعایت اصل تکریم ارباب رجوع و تسریع در امر پاسخگویی که یکی از اهداف مهم دانشگاه است و بارها رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسات ستادی به این موضوع تاکید ویژه ای دارند، می‌انجامد.



در ادامه این نشست دکتر خسرو پیرایی معاون آموزشی واحد شیراز در سخنانی محورهای مورد بحث در نشست‌های مدیران گروه‌های آموزشی را یادآوری کرد و گفت:‌ محورهایی که برای این نشست‌ها تعیین می شود باعث ایجاد همکاری و ایجاد ارتقاء کیفیت آموزشی در واحد است که همین امر سبب حل بسیاری از مشکلات آموزشی در واحد خواهد شد.


وی با تشکر از حمایت‌های بی دریغ دکتر سارویی از تلاش مدیران گروه های آموزشی بر اجرای کامل قوانین و مقررات آموزشی مطابق با بخشنامه‌های آموزشی سازمان تاکید کرد.


این نشست با بیان مسائل و پیشنهادات توسط معاون آموزشی، رؤسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی واحد ادامه و با جمع‌بندی نظر و پیشنهادها به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته